درخواست کوثری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

۱۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۶۲۳۴ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع
نماینده مردم تهران در مجلس از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خواست تا در توافق نهایی هسته ای به لغو یک جای تحریم ها و نیز موضوع نظات ها توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، گفت: لازم است که در این مجال نکاتی را درباره بیانیه لوزان مطرح کنم.

وی افزود: به لطف خدا باید بگوییم که با زحمات ملت عزیز ایران ما توانستیم پیروزی ها و موفقیت های بسیار بزرگی در مسائل هسته ای به دست آوریم؛ مخصوصا دانشمندان عزیز شهدای ما که واقعا با جان و خون خودشان توانستند این عزت را به ملت عزیز ایران تقدیم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه درباره مذاکرات هسته ای این موضوع مطرح است که تیم مذاکره کننده از این دستاوردها در جهت دفاع از این اقدامات کارهای بسیار زیادی انجام داده است، اظهار داشت: البته یک سری مسائل در این مذاکرات است که باید به آن توجه کنیم.

کوثری اضافه کرد: بنده انتظارم این است که همان طوری که ما به مفاد توافقات اولیه در ژنو سال گذشته عمل کردیم و براساس آن غنی سازی 20 درصدی را تعطیل کردیم و نیز از 196 کیلو اورانیوم، نیمی را اکسید و نیمی دیگر را نیز به 5 درصد تبدیل کردیم و امروز نیز در این بیانیه تیم مذاکره کننده ما قبول کرده که 19 هزار دستگاه سانتریفیوژ را به 6 هزار دستگاه تقلیل دهد، انتظار ما این است که تیم مذاکره کننده چند کار اساسی را باید انجام دهند.

وی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده که خودشان و به خصوص آقای رئیس جمهور و هیئت مذاکره کننده قول داده اند و گفته اند که تحریم ها ترک برداشته، لازم است به این مسئله توجه کنند که لغو تحریم ها و اقداماتی که ما انجام داده ایم باید همزمان باشد و طوری نباشد که مانند گذشته که ما یک طرفه همه اقدامات مان را انجام دهیم و آنها بخواهند تحریم ها را گام به گام انجام دهند؛ این مسئله بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رسیدگی به حل و فصل اختلافات، به خصوص در رابطه با زمان بندی و پروتکل الحاقی و نیز بازرسی و نظارت حتما باید در توافق نهایی هسته ای مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه ما موضع رسمی اش را در قبال بیانیه لوزان اعلام کند و این طور نباشد که هر چیزی را که ما مطرح می کنیم، بگویند که موضع رسمی ما نیست تا مردم نیز دقیقا بدانند که با چه مواضعی باید روبرو شوند.
 

نظر شما :