اوباما به مک‌کین: دست از سر کری بردار!

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۴۶ کد : ۱۹۴۶۳۸۶ سرخط اخبار
رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات سناتور جان مک کین درباره وزیر خارجه آمریکا به وی گفت که دست از سر جان کری بردارد!

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از سناتور مک کین خواسته است تا جان کری، وزیر خارجه آمریکا را به حال خود رها کرده و تنهایش بگذارد.

اوباما روز شنبه از اظهارات مک کین که دستاوردهای کری را درخصوص مذاکرات هسته ای با ایران زیر سوال برده بود، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری خود در پاناماسیتی از "اقدامات و خدمات" کری برای کشورش تقدیر کرد و گفت که وی از سناتورهای سابق و کهنه سرباز ویتنام است.

اوباما گفت: مک کین با بیان برخی اظهاراتش نشان می دهد که تعصبات از تمام حد و مرزها عبور کرده است.

اوایل هفته گذشته، این سناتور جمهوری خواه گفته بود زمانی که بحث توافق مقدماتی میان ایران و 1 + 5 پیش می آید، می توان گفت که جان کری «متوهم» است.

مک کین که سال 2008 رقابت انتخاباتی را به اوباما واگذار کرد، در مصاحبه ای گفت که جان کری راجع به توافق هسته ای ایران در حال گمراه کردن دیگران است و رهبر ایران حق دارد که درباره آن تردید داشته باشد.

اوباما با اشاره به سخنان سناتور مک کین و نیز نامه 47 سناتور جمهوری خواه خطاب به مقامات ایران گفت که چنین اقداماتی ناامیدکننده است.

وی افزود: زمانی که شما به مرحله ای می رسید که مرتباً این پیام را ارسال می کنید که دولت ایالات متحده و وزیر امور خارجه ما تا حدی حضوری کمرنگ در مذاکرات با قدرت های خارجی دارد، خصوصاً کسی که شما می گویید دشمنتان است، این یک مشکل است و باید متوقف شود.

کلید واژه ها: جان کری مک کین


نظر شما :