رمادی در آستانه سقوط

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۲:۱۴ کد : ۱۹۴۶۵۱۳ سرخط اخبار

مقامات محلی عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کردند شهر مهم این کشور یعنی رمادی ممکن است تا ساعاتی دیگر به دست تروریست های داعش که طی روزهای اخیر پیشروی هایی داشته اند، بیافتد. 

 
به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، رمادی که در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد قرار داد و مرکز استان انبار –قلب سنی عراق- قرار دارد، گرفتار جنگی شدید است. 
 
معاون رئیس شورای استانی انبار از داخل این شهر به سی ان ان گفت که اصلا مشخص نیست که نیروهای دولتی تا چه مدت دیگری می توانند خطوط جبهه علیه حملات داعش را حفظ کنند. 
 
وی با تشدید هشدارهای قبلی در مورد موقعیت حساس رمادی، خواستار تقویت نیرو ها از سوی دولت عراق و همچنین حمایت هوایی ائتلافی که به سرکردگی آمریکا علیه مواضع داعش می جنگند، شد. 
 
درخواست وی برای دریافت کمک یک روز پس از آن صورت گرفت که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار کرده و خواستار حمایت بیشتر در جنگ علیه داعش شد. 
 
حملات این گروه افراط گرا در رمادی بیانگر مقاومت این گروه علیرغم ماه ها حمله هوایی ائتلاف آمریکا و هچنین شکست اخیر آن در شهر شمالی تکریت است. 
 
به گفته مقامات شورای استانی انبار، نیروهای داعش روز چهارشنبه از چند منطقه مجزا در شرق رمادی پیشرفت های قابل توجهی به سمت این شهر داشته اند.

کلید واژه ها: رمادی


نظر شما :