اس ۳۰۰ موازنه قوا را در منطقه تغییر می‌دهد

۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۳:۲۷ کد : ۱۹۴۶۵۶۸ سرخط اخبار

مقام های اسبق سیاسی و نظامی آمریکا در واکنش به ارسال موشک اس ۳۰۰ به ایران تاکید کردند ارسال این سامانه های موشکی رویدادی قابل توجه و معنادار است و لایه های دفاع هوایی ایران را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش فارس، «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد و از نو محافظه کاران ضد ایرانی این کشور در گفت وگویی با شبکه خبری «فاکس نیوز» در زمینه عزم مسکو در ارسال سامانه دفاع موشکی« اس _ 300» به ایران گفت: «سامانه اس _300 موجب  تغییر موازنه در منطقه شده و این برای اسرائیل در زمینه حمله هوایی به ایران بسیار حائز اهمیت است.»

به گزارش وبگاه خبری، تحلیلی «کنسرتیم نیوز» جان بولتون در ادامه تحلیل خود تاکید کرد با ورود این سامانه دفاع موشکی تنها بمب افکن های پنهان کار قادر به رخنه به ایران هستند. تنها کشوری هم که دارای جنگنده های پنهان کار است آمریکا می باشد که تصمیمی به استفاده از آن ها (علیه ایران) ندارد.

در همین رابطه «دیوید ای دپتولا» ژنرال بازنشسته 3 ستاره آمریکا که سابق معاون بخش تجسس ، اطلاعات نیروی هوایی این کشور بود و در سال 2010 بازنشسته شد تاکید کرد ارسال سامانه موشکی اس _ 300 به ایران بسیار قابل توجه و معنی دار است  و این امر محاسبه در برنامه ریزی جهت هرگونه حمله نظامی علیه این کشور را بغرنج می کند.

 «بن گلداد » تحلیلگر امور نظامی موسسه «جینز دیفنس» انگلیس نیز در گفت و گو با روزنامه «مسکو تایمز» در همین رابطه گفت: «این موشک ها ایران را به قابلیت دفاع هوایی برد بلند که هم اینک فاقد آن است مجهز می کند و باعث می شود لایه های دفاع هوایی ایران افزایش یابد.»


نظر شما :