العبادی: از کمک‌های ایران استقبال می‌کنیم

۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۹۴۶۵۹۴ سرخط اخبار
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق ضمن استقبال از کمک های ایران برای مقابله با گروه داعش تاکید کرد کمک ها نباید باعث شود تا حاکمیت عراق نقض شود.
 
به گزارش مهر به نقل از مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن، «حیدر العبادی» که در نشست خبری در این مرکز شرکت کرده بود، اظهار داشت: حاکمیت ملی عراق را از هر چیز دیگری مهم تر دانست.
 
وی ضمن استقبال از کمک های ایران در مقابله با تروریست های داعش تاکید کرد هرگونه کمکی برای مقابله با گروه های تروریستی در عراق تنها باید از طریق دولت عراق و نه گروه های سیاسی انجام شود.
 
شبکه بی سی سی نیز در خبری نوشت العبادی در جریان این نشست و در پاسخ به سوالی پیرامون انتشار تصاویر حضور سردار «قاسم سلیمانی» در عراق گفته است انتشار این عکس ها فکر بدی بوده زیرا عراقی ها خود در حال مبارزه برای نجات کشورشان هستند. این که وانمود کنیم افراد دیگری در حال نجات عراق از طرف عراقی ها هستند، از سوی مردم عراق قابل قبول نیست.
 
نخست وزیر عراق همچنین از انتشار این تصاویر ابراز نارضایتی کرده است. حیدر العبادی روز سه شنبه برای اولین بار از زمان رسیدن به سمت نخست وزیری به آمریکا سفر کرد و در واشنگتن با مقامات مختلف آمریکایی از جمله باراک اوباما رییس جمهور، جان کری وزیر خارجه و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

نظر شما :