نگرانی گرو‌ه‌های حامی اسرائیل از سفر بیشاپ به تهران

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۴۳ کد : ۱۹۴۶۶۸۹ سرخط اخبار

گروه های حامی اسرائیل در استرالیا از سفر وزیر خارجه این کشور به ایران و گفت وگوها برای روابط اقتصادی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش فارس، «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا روز گذشته با سفر به ایران، با مقامات ایرانی دیدار و پیرامون مسایل گوناگونی هم چون مساله پناه جویان، داعش و روابط دوجانبه گفت وگو کردند.

به نوشته نشریه استرالیایی «ای اف آر» سفر وزیرخارجه استرالیا به ایران و بعد از 12 سال موجب نگرانی حزب محافظه کار استرالیا شد.

وزیرخارجه استرالیا از چهارچوب تفاهم لوزان میان ایران و 1+5 حمایت کرد و این مساله موجب نگرانی گروه های حامی اسرائیل در استرالیا شد.

«ای اف آر» ادامه داد حامیان اسرائیل در استرالیا گفتند «هنوز زود است درباره برداشتن تحریم های تجاری علیه ایران صحبت شود» و مدعی شدند «درحالی که پیرامون تسلیحات هسته ای، دسترسی به سایت های نظامی ایران صحبتی نشده، برداشتن تحریم های تجاری علیه ایران زود است.»

«کولین روبین استین» مدیرکل شورای روابط یهودیان، اسرائیل و استرالیا به شدت از این سفر انتقاد کرد و گفت: خانم بیشاپ از اصول و قواعد حامیان اسرائیل آگاه است.

«ای اف آر» به حمایت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از سفر بیشاپ به تهران اشاره کرد و نوشت این درحالیست که تعدادی از جمهوری خواهان کنگره از تفاهم هسته ای با ایران انتقاد کرده بودند.

جولی ببیشاپ دیروز با محمد جواد ریف وزیر خارجه کشورمان، دکتر روحانی رییس جمهوری و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسایل گوناگون گفت وگو کرد.

وی امروز صبح (یک شنبه) با حضور در بازار تاریخی تجریش از مساجد ایرانی حاشیه بازار نیز دیدن کرد.


نظر شما :