ایران تلاش کرده به صورت محرمانه تکنولوژی هسته‌ای خریداری کند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۹ کد : ۱۹۴۷۶۷۶ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

پنل نظارت بر تحریمهای سازمان ملل در گزارش سالانه خود مدعی شد که ایران به صورت محرمانه تلاش کرده تکنولوژی هسته ای خریداری کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پنل نظارت بر تحریمهای سازمان ملل در گزارش سالانه خود مدعی شد که ایران به صورت محرمانه تلاش کرده تکنولوژی هسته ای خریداری کند.

خبرگزاری رویترز منبع انتشار این خبر را مقامات جمهوری چک که تلاش کردند از این اقدام جلوگیری کنند و بر مبنای گزارش سالیانه پنل نظارت بر تحریمهای سازمان ملل متحد معرفی کرده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای تدوین یک توافق جامع هسته ای تا پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ در جریان است و برای اولین بار نیست که طی سالیان گذشته چنین گزارشهایی علیه ایران توسط رسانه های غربی و سازمانهای مختلف با هدف اثرگذاری بر مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ مطرح می شود.

رویترز در گزارش خود مدعی شد که ایران با این اقدام تلاش کرده تحریمهای سازمان ملل را دور بزند.

در این گزارش ادعا شده است؛ ایران با همکاری یک شرکت آمریکایی مستقر در پراگ به دنبال خرید کمپرسور برای استفاده در صنایع هسته ای بوده است. ایران و شرکت هاودن(Howden CKD) قصد داشتند یک خریدار جعلی را به جای خریدار و استفاده کننده اصلی این کالا جا بزنند.

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه این معامله ۶۱ میلیون دلار ارزش داشته است مدعی شده است که شرکت طرف قرارداد اسناد جعلی و اشتباهی را ارائه کرده تا اصل معامله و طرف دیگر قرارداد را مخفی کند.

کلید واژه ها: تحریمهای سازمان ملل تحریمهای سازمان


نظر شما :