آخرین وضعیت پرونده «میرزایی حکمتی»

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۴۷۸۱۹ سرخط اخبار
وکیل مدافع امیر میرزایی حکمتی اظهار امیدواری کرد که تقاضای آزادی مشروط موکلش پذیرفته شود.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده امیر میرزایی حکمتی گفت: کاردار سفارت سوئیس و مسئول حافظ منافع آمریکا در ایران هفته گذشته به دفتر من مراجعه کرد. در این دیدار به آنها گفتم که حکمتی از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران، یک ایرانی محسوب می شود نه امریکایی.

وی ادامه داد: آنها گله داشتند که چرا وزارت امور خارجه پاسخی به پیگیری های شان نمی دهد که گفتم آنها طبق قانون کار صحیح را انجام می دهند؛ زیرا میرزایی حکمتی یک ایرانی است و فقط از نظر شما آمریکایی است و در قوانین ما تابعیت مضاعف پذیرفته شده نیست.

علیزاده طباطبایی خاطرنشان کرد: اقدامات قانونی را در این پرونده انجام دادیم و تقاضای آزادی مشروط شده که امیدواریم پذیرفته شود؛ زیرا وی حدود یک سوم از مدت حبس خود را گذرانده و طبق قانون می تواند درخواست آزادی مشروط کند.

به گزارش ایسنا، بعد از دستگیری امیر میرزایی حکمتی و پخش اعترافات تلویزیونی او خبر محکومیت امیر میرزایی حکمتی به اعدام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب منتشر شد که ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۰ دفتر سخنگوی قوه قضائیه با تایید این خبر به ایسنا گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده و این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.

حدود دو ماه بعد حکم اعدام «امیر میرزایی حکمتی» که به جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم متهم بود، در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض یعنی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران با رسیدگی مجدد به این پرونده «امیر میرزایی حکمتی» را به 10 سال حبس محکوم کرد و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

کلید واژه ها: میرزایی حکمتی امیر میرزایی حکمتی


نظر شما :