داعش پس از تصرف رمادی چه می‌کند؟

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۴۷۸۴۱ سرخط اخبار

سی ان ان نیز طی گزارشی به بررسی پیشروی داعش تا رمادی پرداخته و این سوال را مطرح می کند که پس از این چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

به گزارش فرارو، در این گزارش سخنگوی فرماندار انبار از احتمال به راه افتادن حمام خود در این شهر ابراز نگرانی کرده و می گوید: «مقامات بسیار نگران قتل عامی هستند که ممکن است از سوی داعش صورت گیرد.»

وی در ادامه می گوید: «در روز نخستی که داعش وارد این شهر شد، دختر سه ساله ای که پدرش علیه داعش می جنگید را کشت. پدر این دختر نیز چندی بعد در جنگ کشته شد.»

داعش سابقه تاریکی از سلاخی کردن مخالفان اسیر خود دارد. رابرت بائر، تحلیل گر امنیتی و اطلاعاتی سی ان ان می گوید: «احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده تمام حامیان دولت توسط داعش اعدام می شوند. خانواده هایشان آواره خواهند شد و طی چند روز آینده حمام خونی در این منطقه به راه می افتد. تمامی سربازانی که دستگیر شدند نیز اعدام خواهند شد.»

برخی تحلیل گران معتقدند پیشروی های داعش در رمادی بیانگر سرسختی های این گروه افراطی است. و گروهی دیگر بر این اعتقادند که مسئله اصلا داعش نیست، بلکه میزان توانمندی ارتش عراق و مهم تر تمایل آن به مقابله با داعش است. به عقیده آن ها این یک شکست است و سال ها طول می کشد که بفهمیم کدام طرف پیروز خواهد شد.

بر این اساس، سقوط رمادی احتمال حمله عراق به مواضع داعش در موصل طی تابستان جاری را از بین می برد. بائر می گوید: «به گمانم رمادی و بخش های دیگر استان الانبار برای مدتی طولانی از دست رفته اند.»

کلید واژه ها: رمادی


نظر شما :