عقب‌نشینی ارتش سوریه از ادلب

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۴۷۸۴۲ سرخط اخبار
یگان های ارتش سوریه از شهرک و پایگاه نظامی المسطومه در ادلب عقب نشینی کردند.
 
به گزارش فارس، ساعتی پیش با عقب نشینی یگان های ارتش سوریه از شهر و پایگاه نظامی «مسطومه» در ریف ادلب، گروه های تروریستی تکفیری موسوم به «جیش الفتح» و «جبهه النصره» وارد آنها شدند.
 
از حدود یک ماه پیش گروه های مسلح تروریستی از جمله گروه های تکفیری مانند «جبهه النصره» و «جیش الفتح» حملات گسترده و بی سابقه ای علیه مناطق مختلف استان ادلب و ریف آن با هدف تصرف مناطق مختلف آن انجام می دهند.
 
این حملات تاکنون با تصرف دو شهر ادلب، مرکز استان ادلب و جسر الشغور، در ریف ادلب همراه بوده و شهرک مسطومه و پایگاه نظامی آن از جمله نقاط مهمی بود که ارتش سوریه آن را در کنترل داشت و ساعتی پیش از آن عقب نشینی کرد.
 
منابع آگاه تاکید می کنند که ارتش سوریه پیش از ورود جیش الفتح و جبهه النصره به پایگاه نظامی مسطومه موفق شده بود، ذخایر و تجهیزات نظامی آن را خارج کند.
 
هم اکنون ارتش سوریه دو نقطه اریحا و پایگاه نظامی ابو الظهور را در استان ادلب در کنترل دارد که این مناطق نیز شاهد درگیری هایی بین ارتش سوریه با گروه های تروریستی است.
 
آنچه نگاه گروه های تروریستی تکفیری به استان ادلب و مناطق مختلف آن را جلب کرده و موجب شده تا این مناطق آماج حملات این گروه ها از جمله جبهه النصره قرار گیرد، تلاش برای تاسیس امارتی اسلامی همانند داعش در این منطقه این بار توسط النصره است.
 
نزدیکی استان ادلب به مرزهای ترکیه از دیگر دلایل پافشاری گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و همچنین جیش الفتح برای تصرف آن است. با تصرف این استان و دسترسی راحت و بدون کنترل مرزهای سوریه و ترکیه در این منطقه زمینه نقل و انتقال تجهیزات نظامی و عناصر مسلح تروریستی از ترکیه به خاک سوریه نیز امکان پذیر می گردد.
 
این درحالی است که حملات جیش الفتح و النصره که منتهی به سقوط شهرهای ادلب و جسر الشغور و هم اکنون مسطومه شده، مورد حمایت همه جانبه ترکیه بوده است.

کلید واژه ها: ادلب ارتش سوریه استان ادلب


نظر شما :