اظهارات ضد ایرانی ترکی فیصل

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۴۷۸۵۸ سرخط اخبار

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان به تازگی در یک نشست «ریاض» بدون اشاره به حملات هوایی ائتلاف عربستان در یمن بار دیگر ایران را به مداخله در کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش فارس، شاهزاده «ترکی فیصل» سفیر سابق عربستان در آمریکا و انگلیس و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان علیرغم تعرضات عربستان در یمن مدعی شد که ایران اجازه نخواهد داشت به مداخلات خود در امور کشورهای عربی ادامه دهد.

به گزارش «عرب نیوز»، ترکی الفیصل در سخنرانی خود در چهلمین سالگرد جشن «عرب نیوز» در ریاض که روز دوشنبه برگزار شد، تصریح کرد: در حالیکه ما با یمن روبرو هستیم، جاه طلبی های امپریالیستی ایران در لبنان، سوریه و عراق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کشورها و مردمان ما یک دوره ای از مداخلات و تغییرات مضر و بی نظم را تجربه کرده اند. ما بعنوان کشورهای مسلمان و عربی باید برای محافظت از مرزهای خود و دنبال کردن منافعمان بیشتر به خود متکی باشیم.

سفیر سابق عربستان در آمریکا و انگلیس در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اشاره کرد و نوشت: کار دشوار مذاکرات هنوز باقی مانده است و ما منتظر جزئیات هستیم.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای تأکید کرد که هنوز مواردی هست که به آنها توجهی نشده است که از آن جمله می تواند به چتر امنیتی جهانی برای کشورهای منطقه اشاره کرد و مورد دیگر گزینه نظامی است تا با آن هر کسی که حاضر به همکاری نشد را تهدید کنیم.

فیصل از اوباما خواست «تا راههایی را بیابد تا منطقه ما را عاری از تسلیحات هسته ای کند».

وی در بخشی از سخنان خود به بحث عراق اشاره کرد و گفت که «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق به عمد در نتایج انتخابات دست برد و مدعی شد که داعش نتیجه مستقیم شهوت المالکی برای قدرت و همچنین تقویت فرقه گرایی در عراق توسط ایران بوده است.


نظر شما :