جاسوسی از مذاکرات؛ روی میز دادستان سوئیس

۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۳:۲۶ کد : ۱۹۴۸۶۶۳ سرخط اخبار

وزیر دادگستری سوئیس گقت: دادستانی این کشور تحقیق کیفری در خصوص اتهامات مربوط به جاسوسی رایانه ای را در برخی هتل ها طی گفتگوهای مربوط به برنامه هسته ای ایران، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل  خبرگزاری فرانسه، دادستانی سوئیس افزود: این تحقیق بر این ظن که  دستگاه های اطلاعاتی ممنوعه ای در سوئیس فعالیت کرده اند، استوار است .

به گفته دادستانی، « چندین ابزار رایانه ای دوازدهم مه  در چارچوب بازرسی ها کشف و توقیف شد.»

اذعان به جاسوسی؛ ادعای حفظ اطلاعات !

وزارت خارجه امریکا با اذعان به آگاهی از شنود اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: اقداماتی را برای حفظ سری بودن مذاکرات هسته ای با ایران اتخاذ می کند.

شرکت روسی امنیت اطلاعات کاسپر اسکای فاش کرد: اسرائیل با یک ویروس از سه هتل اروپایی میزبان مذاکرات ایران و 1+5 جاسوسی کرده است.

 این شرکت روسی افزود: جاسوسی با ویروس بسیار پیشرفته رایانه ای موسوم به «دوکو» انجام شد. نخستین بار نسخه اولیه این ویروس در سال 2011 کشف شد.

نسخه جدید ویروس به هکرها اجازه می دهد تا کنترل رایانه های هتل ها را در دست بگیرند و به شبکه های دوربین های امنیتی و میکروفن ها دسترسی پیدا کنند.

کانال دوم تلویزیون اسرائیل با پخش گزارشی تاکید کرد: این نخستین بار نیست که اسرائیل  از مذاکرات هسته ای ایران شنود می کند.

کلید واژه ها: رایانه


نظر شما :