مراجع حادثه تروریستی کویت را محکوم کردند

۰۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۹۴۹۲۸۸ سرخط اخبار

دو تن از مراجع تقلید با صدور بیانیه های جداگانه ای حادثه تروریستی اخیر در مسجد امام صادق(ع) کویت را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه آیت الله مکارم شیرازی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

جنایت فجیعی که در کویت به دست گروه های تکفیری بیگانه از اسلام و بشریت رخ داد و جمع کثیری از برادران و خواهران عزیز ما را به خاک و خون کشید نشان داد که گروه وحشی تکفیری هیچ حدّ و مرزی را به رسمیت نمی شناسد، در ماه مبارک رمضان در خانه خدا، روز جمعه، در حال نماز کشتن افراد بیگناه حتی زنان و کودکان اوج بی رحمی و بی ایمانی و توحش است که تاکنون کمتر سابقه داشته است.

ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایت بی سابقه و تسلیت به همه بازماندگان و همه برادران مسلمان اعم از شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان جهان هشدار می دهیم که در برابر این گونه حوادث سکوت نکنند و بدانند این جنایت کاران هرگاه میدان پیدا کنند به هیچ کس حتی کسانی که امروز آنها را تأیید می کند رحم نخواهند کرد و دامان خود آنها را نیز به زودی خواهد گرفت.

اگر مسلمین دست به دست هم بدهند به یقین ریشه کن کردن آنها کار مشکلی نیست و اگر امروز این کار را بکنند بهتر از فرداست.

ما یقین داریم که شهیدان این حادثه با شهیدان عصر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و شهدای کربلا محشور خواهند شد و مجروحان آنها نیز پاداش همان مجروحان را خواهند داشت.

ما از دولت محترم کویت می خواهیم که این مسأله را به صورت کاملا جدی تعقیب کند و ریشه های آنها را در کویت بشناسند و به اشدّ مجازات محکوم کنند.

ما خود را با همه خانواده های داغدیده شریک می دانیم و دعا می کنیم که دست قدرت خداوند از آستین عدالتش هر چه زودتر بیرون آمده و این جنایت کاران را به وسیله مسلمانان بیدار و آگاه و شجاع به دیار عدم بفرستد.

وان نصر الله قریب»

همچنین در بیانیه آیت الله نوری همدانی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر در بهترین ایام از سال ماه مبارک رمضان دست استکباری بواسطه ایادی منطقه ای شان حادثه تروریستی دیگری را رقم زد و عده ای از شیعیان مظلوم که در مسجد امام صادق (علیه السلام) در کویت که با زبان روزه مشغول عبادت بودند را به خاک و خون کشید ما ضمن محکوم کردن این جنایت خون بار به مستکبرین و صهیونیست ها و ایادی منطقه ای شان هشدار می دهیم که با این کشتار به اهداف شوم خود نخواهند رسید بلکه موجب همبستگی بیش از پیش بین مسلمانان خواهند شد در پایان از خداوند متعال مسئلت می نمائیم که این شهیدان را با ائمه معصومین علیهم السلام محشور نموده و به مجروحان این حادثه شفاع عاجل و به خانواده های محترم شهدا صبر و اجر مرحمت فرماید.

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :