صالحی: چاله رآکتور اراک سالم باقی می‌ماند

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۵۰۹۴۸ سرخط اخبار
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه ای نخواهد دید و سالم می ماند، مخزن فولادی داخل آن خارج و آن مخزن بتون ریزی می شود.

به گزارش ایسنا علی اکبر صالحی با بیان اینکه جان کری به اشتباه در مورد رآکتور اراک گفته بود که در جایی که رآکتور برداشته می شود بتن ریخته می شود، گفت: اگر در رآکتور بتن ریخته شود دیگر رآکتوری باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه مخزن فولادی که از داخل چاله در می آوریم جای دیگری می گذاریم، افزود: چند کار می توان روی این مخزن فولادی انجام داد از جمله یا آن را ببریم یا داخل آن سیمان بریزیم که آنها مطمئن شوند که دیگر نمی خواهیم آن را باز گردانیم.

صالحی با تاکید بر اینکه در مخزنی که در می آوریم نه در چاله رآکتور اراک بتن ریخته می شود، تصریح کرد: گنبد و قلب که اصل رآکتور است، در چاله قرار دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت وگو با خانه ملت ضمن رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده بر اساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه ای نخواهد دید و سالم می ماند. مخزن فولادی داخل آن خارج و آن مخزن بتون ریزی می شود.
 

کلید واژه ها: چاله رآکتور بتون مخزن فولادی رآکتور اراک اراک


نظر شما :