هشدار روسیه به اوکراین

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۵۱۷۵۸ سرخط اخبار

وزیر دارایی روسیه درباره بدهی سه میلیارد دلاری اوکراین و عواقب بازپس ندادن این بدهی، به کی یف هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، آنتون سیلوانف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در صورت خودداری اوکراین از بازپرداخت بدهی سه میلیارد دلاری به روسیه، به مراجع قضایی بین المللی شکایت خواهیم کرد. همچنین با توجه به عضویت در صندوق بین المللی پول، امکان اجرای برنامه این سازمان در مورد اوکراین را مطرح می کنیم.

وی افزود: در مورد بدهی کشورها مقررات ویژه ای برای بازپرداخت آنها وجود دارد. با دولت اوکراین در مورد بدهی سه میلیارد دلاری این کشور به روسیه مذاکره نخواهیم کرد و بارها مواضع خود در این زمینه را اعلام کرده ایم.

وزیر دارایی روسیه خاطرنشان کرد: بر این باوریم که بدهی دولتی باید به طور کامل و در تاریخ موعد و مقرر بازپرداخت شود.

به گزارش رسانه های روسی، پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز یکشنبه از روسیه خواست تا به پیروی از طلبکاران اوکراین پرداخته و برنامه بازپرداخت آن را تجدید کنند.

طلبکاران بین المللی اوکراین پیش تر 20 درصد بدهی اوکراین را بخشودند.

مقامهای روس اعلام کرده اند که بدهی دولتی اوکراین را نمی بخشند و کی یف نمی تواند در مورد عدم بازپرداخت بدهی خود به روسیه امید ببندد.

روسیه در ماه دسامبر سال 2013 در اواخر دوره حکومت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری مخلوع اوکراین 3 میلیارد دلار به این کشور وام داد.

برخی از مقامهای اوکراینی گفته اند که این بدهی مربوط به دولت قبلی اوکراین بوده و یانوکوویچ این مبلغ را برداشته و حیف و میل کرده است؛ به همین دلیل روسیه نمی تواند از روسیه سه میلیارد دلار را طلب کند.

مساله بدهی اوکراین به روسیه به عامل عمده اختلاف و تنش در روابط دو کشور تبدیل شده است.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :