تکلیف برجام در اوایل مهرماه مشخص نمی‌شود

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۵۱۷۷۷ سرخط اخبار
یک عضو کمیسیون ویژه برجام تاکید کرد: میان گفته های دو تیم فعلی و قبلی مذاکره کننده هسته ای کشورمان بعضا شکاف های عمده ای وجود دارد.
 
به گزارش ایلنا، عباسعلی منصوری آرانی در گفت وگو با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو، در پاسخ به این سوال که آقای نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون برجام به نقل از آقای جلیلی اعلام کردند که ما در برجام از صد حق مسلم خود گذشته ایم و آیا چنین موضوعی صحت دارد؟ تصریح کرد: آقای جلیلی در جریان حضور در کمسیون برجام یکسری موضوعاتی را مطرح کردند و معتقد بودند مسائلی حق مسلم ما بوده است ولی ما نتوانسته ایم در متن برجام به این حقوق دست پیدا کنیم.
 
وی در این زمینه ادامه داد: مثلا براساس قوانین ان.پی.تی غنی سازی حق مسلم ایران است ولی در متن برجام از واژه «اجازه» استفاده شده است و در واقع در این متن قید شده که ما به ایران برای غنی سازی اجازه می دهیم در صورتی که این موضوع حق مسلم ما بر اساس قوانین ان.پی.تی است.
 
این عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعید می دانم که تکلیف برجام در اوایل مهرماه  مشخص شود و شاید به این هدف در نیمه دوم مهرماه دست پیدا کنیم، گفت: در جلسات اولیه برجام، آقایان عراقچی و جلیلی در ابتدا به بیان تاریخچه ای از مذاکرات پرداختند و در جلسات بعدی آقای عراقچی وارد بحث حقوقی شدند و آقای جلیلی نیز موضوعات دیگری مطرح کردند و معتقد بودند که ایران در برجام بخشی از حقوق خود را از دست داده است.
 
منصوری آرانی با بیان اینکه میان گفته های دو تیم فعلی و قبلی مذاکره کننده هسته ای کشورمان بعضا شکاف های عمده ای وجود دارد به حضور برخی از شخصیت های صاحب نظر در جلسات این کمیسیون اشاره کرد و خاطر نشان کرد: کمیسیون ویژه برجام وظیفه اش صرفا دادن گزارش به صحن علی مجلس است.
 
وی با اشاره به حضور آقایان دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون اظهار کرد: این پیشنهاد وجود دارد که افرادی چون آقایان لاریجانی، ظریف و ولایتی نیز در این کمیسیون حضور پیدا کنند تا این متن از زوایای گوناگون بررسی شود.
 
این عضو کمیسیون ویژه برجام با تاکید بر اینکه نگاه ما به برجام از بعد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود، تاکید کرد: نمی خواهیم نگاه تک بعدی به این متن داشته باشیم.

کلید واژه ها: جلیلی


نظر شما :