رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به 14 سال حبس محکوم شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۹۵۱۸۶۷ سرخط اخبار

رهبر تندروی مخالفان دولت ونزوئلا به اتهام تحریک اعتراضات ضددولتی سال 2014 که در جریان خشونت های مربوط به آن بیش از 40 تن کشته شدند، به حدود 14 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حکم باعث خشم مخالفان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا شد که مدعی هستند لئوپولدو لوپز در این پرونده بیگناه بوده و سپر بلا است. با این وجود حامیان مادورو از لوپز که یکی از رهبران مخالف تندروی دولت ونزوئلا بوده و تحصیل کرده آمریکاست به عنوان یکی از توطئه گران خطرناک علیه دولت این کشور یاد می کنند و از حکم روز پنجشنبه علیه وی استقبال کردند.

روز پنجشنبه سوزانا باریروس، قاضی ونزوئلایی در یک جلسه طولانی در کاخ دادگستری این کشور حکم داد، لوپز 44 ساله که ماه فوریه سال گذشته میلادی دستگیر شد مغز متفکر خشونت ها و اعتراضات خیابانی این کشور بوده که به مدت سه ماه طول کشید.

اگرچه لوپز در آن زمان خواهان مقاومت صلح آمیز علیه دولت مادورو شده بود و در اکثر زمان ناآرامی ها پشت میله های زندان بود اما دادستان های ونزوئلایی می گویند سخنرانی های او بیانگر فراخوان خشونت بوده است.

بر اساس حکم دادگاه، لوپز باید برای تحمل 13 سال و 9 ماه حبس به زندان نظامی رامو ورده بازگردد.

در همین حال دولت آمریکا نسبت به این حکم واکنش نشان داد.

روبرتا جاکوبسن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: این حکم مایه ناخرسندی شدید است.

کلید واژه ها: لوپز


نظر شما :