آیت الله مکارم: آل‌سعود قدرت اداره حرم الهی را ندارد

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۵۱۹۲۲ سرخط اخبار

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید تصریح کرد: آل سعود قدرت اداره مسجدالحرام را ندارد، در ایامی که میلیون ها زائر در این مسجد حضور دارند، چرا باید جرثقیل در آنجا باشد؟ این کار آنان عقلانی نیست.

به گزارش فارس آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام،گفت: در این حادثه برخی حجاج به شهادت رسیدند که بسیار ناراحت کننده است.

مکارم شیرازی تصریح کرد: آل سعود قدرت اداره مسجد الحرام را ندارد، در ایامی که میلیون ها زائر در مسجدالحرام حضور دارند چرا باید جرثقیل در آنجا باشد، این کار آنان عقلانی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به این که وقوع این حادثه نشان دهنده بی تدبیری مدیران حرمین شریفین است، گفت: وقوع چنین حادثه ای در مسجدالحرام سبب به شهادت رسیدن این خیل حاجیان شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: همیشه حوادث طبیعی رخ می دهد، اما باید این حوادث را مدیریت کرد تا این اتفاقات رخ ندهد، حکام عربستان معتقدند که طوفان سبب این حادثه شده است، در حالی که در هر نقطه ای از جهان که بنای مذهبی یا غیر مذهبی ساخته می شود ،باید آن را مدیریت کرد در حالی که حکام عربستان توانایی مدیریت این حرم الهی را ندارند.

وی با اشاره به این که در هیچ کجای دنیا در کنار بناهای بزرگ و مهم اجازه برج سازی داده نمی شود، گفت: چرا باید حکام عربستان اجازه دهند در کنار مسجد الحرام برج های 50 طبقه ساخته شود، این برج ها اکنون اطراف مسجدالحرام را گرفته است و مسجد الحرام را به نوعی مورد تاثیر قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آل سعود حرمین شریفین را متعلق به خود می دانند و از همین رو اجازه هر کاری را به خود می دهد در حالی که باید این برج ها خراب شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه همه جهان با بزرگی و عظمت مسجدالحرام آشنا هستند، گفت: باید با بزرگان و علمای اسلام مشورت شود، آنان باید حکام عربستان را مورد اندرز قرار دهند تا روش صحیح اداره مسجد الحرام را یاد بگیرند، این روش اداره مسجد الحرام درست نیست.

کلید واژه ها: مسجد الحرام حکام عربستان


نظر شما :