مهاجر سوری، از لگد خوردن در مجارستان تا مربی‌گری در اسپانیا

۲۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۵۲۰۷۲ سرخط اخبار

ویرانی و جنگی که سبب شده سیل عظیمی از مهاجران از برخی کشورهای منطقه به سوی اروپا روانه شوند، روندی دردناک و تأثربرانگیز است؛ اما در این میان، گاه اتفاقاتی رخ می دهد که برای لحظه ای هم که شده، لبخند رضایت از یک اقدام انسان دوستانه را بر لب می آورد. سرنوشت مهاجر سوری که خبرنگار مجارستانی به وی لگد زده بود، یکی از همین موارد است.
 

به گزارش «تابناک»، همین چند روز پیش بود که انتشار ویدئویی از رفتار غیرانسانی یک خبرنگار زن مجارستانی با مهاجران سوری، جنجال عظیمی در سراسر جهان به راه انداخت. این خبرنگار که مشغول فیلمبرداری از ورود مهاجران به مجارستان بود، پای خود را در مسیر دویدن یکی از مهاجران که فرزندش را در آغوش داشت، قرار داد و سبب زمین خوردن وی شد. 
 
مهاجر سوری، از لگد خوردن در مجارستان تا مربی‌گری در اسپانیا
 
انتشار این ویدئو موجی از خشم را در سراسر جهان برانگیخت و اخراج خبرنگار مذکور را از کارش به دنبال داشت. اما ماجرا زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که هویت مهاجر سوری زمین خورده مشخص شد: اسامه عبدالمحسن الغضب، یکی از سرشناس ترین مربی های فوتبال در سوریه. اسامه عبدالمحسن در سوریه مربی گری تیم فوتبال «الفتوه» را در شهر دیرالزور بر عهده داشت و به عنوان یکی از مربیان لیگ برتری سوریه شناخته شده بود.
 
مهاجر سوری، از لگد خوردن در مجارستان تا مربی‌گری در اسپانیا
 
اکنون رسانه های غربی گزارش داده اند که عبدالمحسن از سوی آکادمی فوتبال اسپانیا (سِنافه) به این کشور دعوت شده و قرار است پس از رسیدن به مادرید و مستقر شدن در این شهر، در شغل سابق خود، یعنی به عنوان یک مربی فوتبال مشغول به کار شود. 
 
لوئیس میگوئل پدرازا، داور سابق فوتبال در اسپانیا که اکنون وظیفه نظارت بر آموزش مربیان را در آکادمی مذکور بر عهده دارد، می گوید پیش از هر چیز، عبدالمحسن باید زبان اسپانیایی بیاموزد تا بتواند مشغول به فعالیت شود. پدرازا در گفت و گو با «الجزیره» گفته: «نخست، ما باید امکانات استقرار وی را فراهم کنیم. ما به عنوان یک اقدام انسان دوستانه، دست خود را به سوی وی دراز کردیم. بعداً، از وی انتظاراتی (به عنوان مربی) خواهیم داشت. او به آکادمی ما علاقه مند است». قرار است این آکادمی در مراحل گرفتن پناهندگی در اسپانیا نیز به عبدالمحسن کمک کند.
 
مهاجر سوری، از لگد خوردن در مجارستان تا مربی‌گری در اسپانیا
 
اسامه و دو فرزندش در آپارتمانی که مرکز ملی تربیت مربیان فوتبال اسپانیا در اختیار آن ها قرار داده، ساکن می شوند. مسئولان این مرکز می گویند از همسر و دو فرزند دیگر اسامه که در حال حاضر در ترکیه هستند و قصد دارند به پدر خانواده ملحق بشوند، نیز استقبال خواهند کرد. اسپانیا اعلام کرده به ۱۷ هزار مهاجر سوری و عراقی که به اروپا رسیده اند، پناهندگی اعطا می کند.

کلید واژه ها: عبدالمحسن


نظر شما :