بیانیه کاخ سفید در مورد برجام

۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۹۵۳۰۴۲ سرخط اخبار
کاخ سفید ساعتی پس از فرمان باراک اوباما درباره آمادگی برای برداشته شدن تحریم های ایران در راستای اجرای برجام، در بیانیه ای اعلام کرد:ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، کاهش ذخایر اورانیوم از 12000 کیلوگرم به 300 کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می کند.

به گزارش فارس، کاخ سفید بیانیه ای درباره «روز پذیرش» برجام منتشر کرد.

در حالی که امروز یکشنبه در راستای مرحله دوم اجرای برجام، باراک اوباما در فرمانی به وزرای خارجه، خزانه داری، تجارت و فدرال ریزرو بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای آمادگی جهت اجرای تعهدات واشنگتن در قبال برداشتن تحریم های ایران را صادر کرد(جزئیات بیشتر).

در بیانیه کاخ سفید درباره «روز پذیرش» برجام که ساعتی پس از انتشار خبر فرمان اوباما صادر شد، آمده است: «امروز روز مهمی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای و تضمین ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور است».

در ادامه این بیانیه هم تاکید شد: «در روز پذیرش برجام همه طرفین ترتیبات لازم و آمادگیها برای اجرای تعهدات خود را اتخاذ خواهند کرد».

کاخ سفید درباره تعهدات ایران هم اینطور اعلام کرده است: «ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، کاهش ذخایر اوارنیوم از 12000 کیلوگرم به 300 کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می کند».
 

نظر شما :