آمریکا: رسما آماده لغو تحریم ها علیه ایران هستیم

۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۵۳۰۵۳ سرخط اخبار


«جاکوب جی لو» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: بطور رسمی آماده شدن خود را برای لغو تحریم ها علیه ایران اعلام می کنیم و قبل از «روز اجرا» راهنمایی تهیه خواهیم کرد که تغییرات تحریم های آمریکا علیه ایران را به روشنی توضیح می دهد.
 
به گزارش ایرنا، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه ای افزود که «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)؛ توافق تاریخی میان ایران و گروه 1+5 لازم الاجرا شد و «تمامی طرف های حاضر، کسب آمادگی برای عمل به تعهدات خود را آغاز می کنند.»

جک لو اضافه کرد: «نقطه عطف اولیه دارای اهمیتی بین المللی است. در حالی که ایران اجرای تدابیر هسته ای خود را آغاز می کند و ایالات متحده و سایر شرکای ما در پاسخ، برای لغو تحریم های هسته ای آماده می شوند، ما یک گام به یک برجام موفق تر و جامعه بین المللی امن تر نزدیک می شویم. »

وزیر خزانه داری آمریکا تصریح کرد: «گرچه «روز تصویب» نقطه عطف مهمی است اما در این مرحله هیچ تحریمی لغو نمی شود و فقط تخفیف های محدودی که تا به حال بر اساس «برنامه اقدام مشترک نوامبر 2013» ، ارائه شده اند، جاری خواهند بود.»

این مقام ارشد آمریکا در عین حال افزود: «تمامی اقداماتی که قبل از «روز تصویب» قابل تحریم شدن بودند، امروز نیز همچنان قابل تحریم شدن هستند. فقط به مجرد «روز اجرا» و زمانی که بازرسان بین المللی با راستی آزمایی تایید کنند که ایران تمامی تعهدات خود را بر اساس «برجام» کاملا انجام داده است، تحریم های هسته ای که صراحتا از آنها نام برده شده است، لغو خواهند شد.»

جک لو اظهار داشت: « ایالات متحده کاملا می خواهد تعهدات خود را اجرا کند. اگر ایران تعهدات خود را اجرا کند، ما قبل از «روز اجرا» راهنمایی تهیه خواهیم کرد که تغییرات تحریم های آمریکا (علیه) ایران را به روشنی توضیح می دهد. در حالی که وزارت خزانه داری و سایر (دستگاه های) دولت آمریکا رسما آماده شدن خود را اعلام می کنیم، مشتاقانه انتظار داریم که به گونه ای تنگانگ با کنگره، جامعه بین المللی و بخش خصوصی کار کنیم تا نسبت به موفقیت برجام و پایانی بر تهدید هسته ای ایران اطمینان حاصل کنیم.»

ایران و گروه 1+5 بیست و سوم تیر ماه در وین پایتخت اتریش پس از دو سال مذاکره به توافقی جامع دست یافتند که نتیجه آن «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) شد. سپس ایران و آمریکا، متن برجام را در پایتخت های خود بررسی و تایید کردند که روز گذشته (18 اکتبر/26 مهرماه) روز تصویب بود.

اکنون طرفین با انجام تعهدات خود در برجام، گام های لازم را برای اجرای آن برخواهند داشت.
منبع: ایرنا
 


نظر شما :