سید حسن نصرالله: فرزندان حسینیم و مقابل آمریکا و آل‌سعود ذلیلانه عمل نمی‌کنیم

۰۳ آبان ۱۳۹۴ | ۰۲:۱۶ کد : ۱۹۵۳۲۱۸ سرخط اخبار

دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) نیز هم زمان با عاشورای حسینی در جمع صدها هزار تن از شیعیان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت حاضر شد و سخنرانی کرد.
 
به گزارش شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی عنوان داشت: سلام بر کسانی که در راه مقاومت مجاهدت می کنند. سلام بر کسانی که از مرزهای جنوبی در مقابله با اسرائیل و از مرزهای شرق کشور در مقابله با تکفیری ها دفاع می کنند و همچنین درود بر کسانی که در سوریه حضور دارند که این افراد در دفاع و شجاعت و شهامت بخل نورزیدند و از خون و مال و عزیزان خود و مقابله با خطرات و تحمل دشواری ها کم نگذاشتند.
 
وی عنوان داشت: در این روز بزرگ و به نیابت از این جمع وسیع که نام حسین (ع) و زینب (س) را بر لب دارند، بر ایستادگی خود در کنار مردم فلسطین در مسیر مقاومت آنها تاکید می کنیم و حمایت خود را از انتفاضه آنها اعلام می کنیم و از تمامی آزادگان می خواهیم تا انتفاضه مردم فلسطین را تایید کنند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مساله دوم اینکه، به نیابت از این جمع حسینی بر مقابله خود با طرح صهیونیستی و اسرائیل تاکید می کنیم و نه نتانیاهو و نه پدربزرگ او نخواهند توانست تا مانع از مقابله مقاومت با هرگونه تجاوز یا حماقتی از سوی اسرائیل شوند.
 
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: مساله سوم اینکه به نیابت از این جمع حسینی بر ادامه جهاد خود علیه طرح تکفیری آمریکا که بر ضد اسلام و پیامبر (ص) و مقدسات و ملت های منطقه است، تاکید می کنیم. این جهاد همانطور که روز گذشته گفتم بدون تردید و بدون عقب گرد ادامه خواهد داشت. ما همان طور که اسرائیل را در جنگ های مقاومت شکست داده ایم، تکفیری ها و سروران آمریکایی آنها را نیز شکست خواهیم داد.
 
وی افزود: من به نیابت از این جمع حسینی فریاد بلند خود را علیه حمله آمریکا و عربستان در حق مردم مظلوم یمن اعلام می کنم و این فریاد در مقابل جهانی است که در مقابل این جنگ ساکت نشسته است. بزرگترین کشتار دسته جمعی در یمن از سوی آل سعود در مقابل دیدگان رسانه ها صورت می گیرد.
 
دبیرکل حزب الله لبنان درباره پیروزی های نیروهای عراقی و نیروهای مردمی گفت: ما به پیروزی های نیروهای عراقی به ویژه نیروهای مردمی در مقابله با داعش افتخار می کنیم و به آنها می گوییم که برای مقابله با این گروه تروریستی بر آمریکایی ها و منافقان حساب باز نکنید. ما به عراق می گوییم که شما جوانان قدرتمند و نیروهای مردمی ای دارید که با قدرت و اراده خود بر داعش و هزاران گروه تروریستی مثل داعش پیروز خواهید شد.
 
نصرالله در ادامه درباره شرایط لبنان تصریح کرد: باید تمامی گروه های سیاسی لبنان برای مقابله با بحران ها و خطراتی که ما را تهدید می کند بدون جانبداری و با جدیت به تفاهم برسند. تمامی گروه های لبنانی باید در مذاکرات گسترده ملی که در پارلمان لبنان برگزار می شود، شرکت کنند چراکه هیچ گونه جایگزینی برای این مذاکرات وجود ندارد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: بیایید همگی از ایجاد راهکار ملی لبنانی ها برای رها شدن از بحران ها حمایت کنیم. ما بارها گفته ایم که خود تصمیم گیرنده هستیم و هیچ کسی اراده خود را بر ما تحمیل نمی کند. آمریکا و دیگر طاغوت ها مانند برده با ما برخورد می کنند و گویی که آنها ارباب ما هستند اما ما همواره خود تصمیم گیرنده خواهیم بود.
 
سیدحسن نصرالله درباره توافق هسته ای ایران و غرب نیز گفت: ما دیدیم که چگونه توافق هسته ای حاصل شد. ایران هرگز هم پیمان خود را به خاطر برنامه هسته ای نفروخت. آیت الله سیدعلی خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران، رهبری شجاع و حکیم است و ایرانی ها وفادارتر از این هستند که به خاطر منافع خود هم پیمانشان را بفروشند بلکه آنها با منافع خود فداکاری می کنند.
 
سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: ای حسینی ها و ای زینبی ها ما با شما میدان ها را پر خواهیم کرد. نه جنگ های اسرائیل و نه تهدیدهای نتانیاهو و نه حملات تکفیری ها و نه تهدیدهای رهبرانشان ما را به لرزه وا نخواهد داشت و ما برای کرامت و سعادت و امنیت و رهایی ملت هایمان می جنگیم و اگر دشواری ها نیز به اوج خود برسند اما مردان و زنان ما انصار الحسین هستند، همان امام حسینی که در این ساعات و قبل از آغاز نبرد در مقابل کسانی که از او خواستند تا از جنگ دست بکشد، تاکید کرد که همچون بردگان فرار نخواهد کرد. ما نیز فرزندان حسین (ع) هستیم و به آمریکا و آل سعود و تکفیری ها می گوییم که ما ذلیلانه عمل نمی کنیم. ما اهل جهاد و مقاومت هستیم و ما جهاد را از مکتب حسین (ع) یاد گرفته ایم و ما گزینه مان در مقابل هر که امروزه نماینده یزید در طغیان ها و دشمنی اش علیه اسلام است، آشکار است. هر کس که از پذیرش ذلت ابا کند تقوای خدا را پیشه کرده است و خداوند و پیامبر به نفس های منیع الطبع اجازه اطاعت از انسان های پست را نمی دهند. در این مسیر حسینی و زینبی فقط نتیجه پیروزی خواهد بود.
 
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما به نیابت از امام حسین (ع) و خون پیروز شده امام حسین (ع) بر شمشیر یزید و همچنین صبر حضرت زینب (س) می گوییم که راهی جز پیروزی و شرافت باقی نمانده است. ما در روز عاشورا به تجدید بیعت با امام حسین (ع) می پردازیم و می گوییم که با خون مان، جانمان و جگرگوشه هایمان به راه شما ادامه می دهیم. به مقابله با شمشیر سرکشان و اشغالگران ادامه خواهیم داد و این بیت ما در سال ها و روزگارها ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان


نظر شما :