موتور جستجوی روسیه در ایران دفتر می‌زند

۰۳ آبان ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۹ کد : ۱۹۵۳۲۴۶ سرخط اخبار
وزیر ارتباطات گفت: در نشست با وزیر ارتباطات روسیه توافق کردیم تا موتور جستجوی یان دکس در ایران دفتر داشته باشد و بتواند به مردم سرویس بهتر ارائه دهد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات روسیه اظهار کرد: روابط ایران و روسیه در بخش سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ICT در حال گسترش است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تبادل نظر در همه بخش ها را با کشور روسیه دارد.
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در مسکو اظهار کرد: در رابطه با کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان رایزنی های خود را با کشور روسیه و کشورهای موافق شکست انحصار، ادامه خواهیم داد و در قالب ITU و جلسات WSIS با هم تعامل و مذاکرات خوبی خواهیم داشت.
 
او با بیان اینکه اجلاس بریکس در مسکو باب جدیدی را پیش روی کشورها قرار می دهد، افزود: اواسط ماه دسامبر در نیویورک در سازمان ملل برای سرنوشت انحصار اینترنت تصمیم گیری خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات ابراز کرد: کشورهایی که معتقدند اینترنت نباید انحصاری باشد بسیار زیاد هستند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به دلیل اتفاقات سال های گذشته از این مسئله حمایت می کنند.
 
وی بر همکاری در زمینه تحقیقات و توسعه تاکید کرد و ادامه داد: در ایران سالی 200 هزار نفر در حوزه ICT فارغ التحصیل می شوند و در بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه ICT مدیران برجسته بخش IT ایرانی هستند که در این میان، می توانیم با همکاری یکدیگر از محصول فکر و اندیشه آنها، برای تولید محصول استفاده کنیم.
 
او بر اهمیت امنیت اطلاعات برای همه کشورها تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه می توانند در این زمینه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و امنیت اطلاعات را برای شهروندان، بالا ببرند.
 
واعظی با اشاره به اینکه شرکت های روسیه در رابطه با شبکه های اجتماعی توفیقات خوبی به دست آورده اند ادامه داد: ایران به دنبال آن است که شبکه های اجتماعی داخلی خود را  تقویت کند.
 
وی بر اهمیت موتورهای جستجو تاکید کرد و گفت: در این نشست با وزیر ارتباطات روسیه توافق کردیم تا موتور جستجوی یان دکس در ایران دفتر داشته باشد و بتواند به مردم سرویس بهتر ارائه دهد.
 
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ما نیز آمادگی داریم در رابطه با خط و زبان فارسی از طریق موتور جستجوی یوز و پارسی جو همکاری های دو جانبه با روسیه، داشته باشیم.
 
واعظی تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم مورد بحث در این دیدار، اینترنت اشیاء، مدیریت داده های عظیم، نسل پنجم موبایل و شهر هوشمند است که در زمینه همکاری های دو جانبه فعالیت خواهیم داشت.
 
وی در پایان اظهار کرد: در رابطه با همکاری های پستی، دو کشور ایران و روسیه مراودات زیادی با یکدیگر دارند و قصد داریم در زمینه تجارت الکترونیک، همکاری های بیشتری داشته باشیم.

کلید واژه ها: وزیر ارتباطات اینترنت


نظر شما :