ارتش سوریه: ۱۲۰کیلومتر از حلب را آزاد کردیم

۰۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۹۵۳۲۸۸ سرخط اخبار

ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از ۵۰ روستا و مزرعه را در جنوب استان «حلب» پاکسازی کرده که مساحتی بیش از ۱۲۰ کیلومتر را شامل می شود.

به گزارش فارس، سخنگوی ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، ارتش سوریه عملیات خود را در جنوب استان «حلب» ادامه می دهد و تا کنون بر 50 روستا و مزرعه تسلط پیدا کرده است که مساحت آن ها بیش از 120 کیلومتر مربع است.

به گزارش پایگاه خبری العهد، در این بیانیه، آمده است، نیروهای سوری عملیات خود را مناطق «حرستا» و مزارع «نوله» در «غوطه شرقی» دمشق ادامه می دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود را علیه گروههای تروریستی همراه با عملیات نیروی هوایی در مناطق مرکزی و شمال سوریه با موفقیت ادامه می دهند.

به گفته سخنگوی ارتش، در ارتفاعات جب الاحمر استان لاذقیه (شمال غرب) و محور «سلما» در 50 کیلومتری شهر «لاذقیه»، ارتش عملیات موفقیت آمیز داشته و شماری از ارتفاعات مهم راهبردی آن منطقه را تصرف کرده است.

همزمان با ورود نیروی هوایی روسیه در تاریخ ۳۰ سپتامبر به سوریه، عملیات گسترده ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله و مشاوره نظامی ایران، در شمال استان «حماه»، جنوب استان «حلب» و شمال شرق استان «لاذقیه» آغاز شده است.

ارتش سوریه همچنین در جنوب استان «ادلب» نیز پیشروی های قابل توجهی داشته است، به گونه ای توانسته به ۲۰ کیلومتری مرکز استان برسد.

کلید واژه ها: ارتش سوریه جنوب استان


نظر شما :