سندرز: باید با ایران و روسیه همکاری کرد

۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۹۵۳۸۲۴ سرخط اخبار

یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید برای مقابله با داعش باید با همه کشورها از جمله ایران و روسیه کار کرد.

به گزارش فارس، «برنی سندرز» یکی از دو نامزد اصلی دموکرات ها در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید برای شکست داعش باید با همه کشورها از جمله ایران، روسیه و عربستان کار کرد.

وی که در یک تجمع انتخاباتی در آیوا صحبت می کرد، گفت: «ما دیدگاه های متفاوتی داریم... اما روسیه باید به ما بپیوندد. ما نگرانی هایی در مورد ایران داریم، اما ایران هم باید به ما بپیوندد. ما نگرانی هایی در مورد عربستان سعودی داریم، اما عربستان سعودی باید به ما بپیوندد.»

سندرز به حاضران در دانشکده «سیمپسون» گفت: «اگر این حملات در همه دنیا در حال رخ دادن است، خوب همه دنیا باید با یکدیگر متحد شوند.»

او که بعد از هیلاری کلینتون در نظرسنجی های دموکرات ها در رده دوم قرار دارد، پیش از این هم بارها از لزوم همکاری کشورها برای مقابله با داعش صحبت کرده است.

وی بعد از سخنرانی انتخاباتی اش هم مصاحبه ای انجام داد و بار دیگر بر دیدگاه هایش در مورد نحوه مقابله با داعش تأکید کرد.

سندرز گفت: «زمانی که روسیه را دارید، زمانی که ایران را دارید، زمانی که عربستان سعودی را دارید، زمانی که اروپا غربی را دارید، زمانی که تمام این کشورها را در مبارزه با داعش متحد دارید، داعش را نابود خواهید کرد.»

وی افزود: «آنچه من گفته ام این است که فکر می کنم کسانی که باید روی زمین بجنگند، باید کسانی باشند که برای روح اسلام می جنگند، نه نیروهای آمریکایی، بلکه نیروهایی از خود منطقه. آن ها نمی توانند دست روی دست بگذارند، آن ها باید در میدان باشند. ما هم باید از آن ها حمایت کنیم، حمایت بسیار.»

در ماه های گذشته شکست راهبرد آمریکا در مقابله با داعش موجب شده تا مسئله مبارزه با تروریسم به یکی از مهمترین موضوعات در رقابت های انتخابات آمریکا بدل شود.


نظر شما :