کری: «داعش» به پایان خط نزدیک شده است

۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۵۳۸۷۹ سرخط اخبار

علیرغم تشدید حملات تکفیری های «داعش» علیه کشورهای غربی، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» مدعی شد که این گروه تروریستی به روزهای پایانی بقای خود نزدیک می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه روز سه شنبه (دیروز) با شبکه «فاکس نیوز» درباره قصد دولت آمریکا برای تغییر رویکرد مقابله با تکفیری های «داعش» بعد از حملات پاریس گفت: «به طور قطع همیشه فضا برای بهبود کیفی وجود دارد. رئیس جمهور همیشه تمایل به شنیدن دارد و این مسئله را به طور خاص به همه گفته است که به من چیزهایی را پیشنهاد بدهید که کارساز باشد».

وزیر خارجه آمریکا علیرغم آنکه تأکید کرد که فضا برای بهبود کیفی راهبرد آمریکا برای مقابله با داعش وجود دارد اما احتمال اعزام نیروی نظامی در سوریه برای نبرد با داعش را رد کرد ولی با اینحال اعتراف کرد که حضور نظامی می تواند «تأثیر بزرگی» داشته باشد.

کری علیرغم تشدید حملات اخیر داعش علیه غرب مدعی شد که داعش «به آخر خط نزدیک می شود» اما اشاره ای نکرد که چند روز دیگر تا پایان راه داعش باقی مانده است.

وی در این باره گفت: «من قصد ندارم به شما تعداد روز بدهم».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که راهبردی که آمریکا استفاده می کند «مهار» داعش است و اعتراف کرد که ابتاع خارجی کشورهای خود را برای مبارزه در سوریه ترک می کنند و بازگشت آنها به کشورشان همچنان به عنوان یک معضل باقی مانده است.

وی در نهایت تأکید کرد: «من تردیدی ندارم که داعش در طول یک بازه زمانی مغلوب می شود».

اوایل هفته جاری، در حملات تروریستی «پاریس»، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این حادثه، تکفیری های داعش در بیانیه ای، رسماً مسئولیت این اقدامات تروریستی را برعهده گرفتند.

از طرف دیگر، عملیات مأموران پلیس فرانسه روز چهارشنبه (امروز) برای دستگیری مظنونین حادثه تروریستی پاریس به درگیری و خشونت تبدیل شد و سه نفر کشته شدند.

کری روز گذشته پس از دیدار با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در پاریس سخن گفت: «تلاش می شود تا طی چند هفته آینده میان دولت سوریه و مخالفان مورد حمایت غرب، آتش بس برقرار شود.»


نظر شما :