دومین محموله تسلیحاتی آمریکا برای شورشیان سوری

۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۹۵۳۸۸۶ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، محموله جدیدی از مهمات و تجهیزات را به دست گروه های عرب مخالف سوری رسانده است. این در حالی است که پنتاگون تایید این اخبار را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا محموله دومی از مهمات به گروه های عرب سوریه اخیرا فرستاده شده است یا خیر، گفت: بر این باورم که این مساله درست است، محموله دومی وجود داشته است.

پیشتر رسانه های داخلی و بین المللی به نقل از منبعی در وزارت دفاع آمریکا گزارش داده بودند که آمریکا محموله دومی از مهمات و تجهیزات را برای مبارزه با داعش به ائتلاف مخالفان سوریه رسانده است. این منبع در وزارت دفاع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: ما گفته بودیم که مجددا ائتلاف عرب های سوریه را هر چقدر که پیشروی های بیشتری را حاصل کنند، مجهز می کنیم و ما شاهد این هستیم که آنها پیشروی های شگفت آوری را علیه داعش رقم زده اند و این اطلاعات بدین معناست که عملا مخالفان عرب سوریه مجهز شده اند.

با وجود این که تونر این مساله را تایید کرده است، اما الیسا اسمیت، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی از آناتولی پیرامون صحت گزارش های رسانه ها، این مساله را رد یا تایید نکرد و گفت: با توجه به دلایل امنیتی عملیاتی، نمی توان هیچ گونه جزئیاتی در آینده در مورد عملیات تجهیز مجدد مخالفان سوریه بدهم.

وی تاکید کرد که ارائه کمک ها به هر یک از گروه های مخالف با توجه به عملکرد در میدان نبرد صورت می گیرد.


نظر شما :