جعفری: اعزام نیرو از هر کشوری به سوریه نقض قوانین بین المللی است

۲۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۵۴۸۲۰ سرخط اخبار

بشار الجفعری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که اعزام نیروی نظامی از هر کشوری به سوریه با هدف مبارزه با تروریسم و جز آن بدون موافقت و هماهنگی با دولت دمشق نقض آشکار قوانین بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری سانا، الجعفری در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود، اعزام نیرو توسط هر کشوری به سوریه برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش یا آموزش نیروهای محلی نقض آشکار قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است که بر احترام به حاکمیت کشورها تاکید می کنند.
وی تاکید کرد: سوریه به مبارزه با گروهک های تروریستی داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی مرتبط با گروهک القاعده ادامه می دهد و این اقدام بر مبنای قوانین بین المللی و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل انجام می شود.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل یادآور شد: دمشق به شرط احترام به حاکمیت ملی، حفظ حیات شهروندان و هماهنگی با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم، آماده هر گونه همکاری دو جانبه و چند جانبه برای تحقق اهداف مورد نظر است.
الجعفری تصریح کرد: سوریه از شورای امینت خواسته است که به موجب منشور سازمان ملل به مسئولیت خود عمل کند و اقدامات لازم را برای ممانعت از تکرار حملاتی مشابه حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا به زیر ساخت های سوریه به بهانه مبارزه گروهک تروریستی داعش انجام بدهد.
وی تاکید کرد: سوریه حق دارد به موجب قوانین بین المللی، از ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا به خاطر تخریب تأسیاست اقتصادی درخواست غرامت کند.
وزارت امور خارجه سوریه روز گذشته در دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد که جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا به جای حمله به گروهک داعش، ده ها حمله هوایی علیه تأسیسات اقتصادی سوریه انجام داده اند.


نظر شما :