عراقچی: پروتکل الحاقی موقت اجرا می‌شود

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۹ کد : ۱۹۵۴۸۳۸ سرخط اخبار


رییس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان این که بعد از بسته شدن پرونده پی ام دی اجرایی شدن برجام آغاز می شود، تاکید کرد: بعد از اقدامات اولیه که حدودا سه هفته زمان می برد نسبت به اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی اقدام می کنیم.
سید عباس عراقچی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره زمان اجرایی شدن برجام گفت: برجام از حدود سه هفته دیگر اجرایی می شود. از آن روز نسبت به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی نیز اقدام می کنیم. این کار ادامه خواهد داشت تا زمانی که مجلس شورای اسلامی پروتکل را به طور دائمی تصویب کند که برآورد ما این است که ظرف سال های آینده این کار صورت می گیرد.
مجلس باید پروتکل را دائمی کند
او ادامه داد: برای تصویب پروتکل الحاقی نیازی نیست که دولت آن را تحت لایحه ای به مجلس ارائه کند، این موضوع هر زمان که قوه مقننه بخواهد می تواند آن را تصویب کند. اما از آن جایی که نمایندگان به نوعی برجام را تایید کرده اند در واقع با پروتکل الحاقی که در برجام به آن اشاره شده است هم موافقت کرده اند.
این عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشور درباره زمان انتقال اورانیوم غنی سازی شده گفت: طبق برجام تمام ذخایر مواد اورانیوم غنی شده به غیر 300 کیلو را می فروشیم و در مقابل کیک زرد می خریم. این معامله با روسیه صورت گرفته و حدود 9 تن مواد اورانیوم به روسیه داده می شود در مقابل 140 تن کیک زرد وارد می شود.
 

کلید واژه ها: پروتکل الحاقی


نظر شما :