جزئیات شهادت سمیر قنطار در سوریه

۰۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۵۵۱۴۷ سرخط اخبار
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی محور مقاومت و تحولات منطقه پرداخت.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نمر قاسم قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون چگونگی به شهادت رسیدن شهید سمیر قنطار گفت: این عمل تروریستی از طرف اسرائیل صورت گرفته است.
 
** قنطار به علت شلیک 4 فروند موشک رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است
 
وی با اشاره به این که بر اساس اطلاعات به دست آمده  شهید سمیر قنطار به علت شلیک چهار فروند موشک در عملیات پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی در مرز سوریه به شهادت رسیده است گفت: این 4 جنگنده رژیم صهیونیستی به ساختمان محل حضور شهید قنطار موشک زدند، افزود: این شهادت بر اساس تجاوز صهیونیستی صورت گرفته است.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان  در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که اسرائیل چگونه توانست این عملیات تروریستی را انجام دهد ادامه داد: اطلاعاتمان حکایت از این دارد که روسیه با اسرائیل توافق کرده که آن ها در داخل سوریه اقدام و حرکت داشته باشند اما این حضور روسیه با هدف حمله به اسرائیل نبوده است.
 
شیخ نمر قاسم با اشاره به این که این حمله موشکی از مرزها اتفاق افتاده است بیان کرد: روسیه نه از دور و نه از نزدیک به نزاع بین مقاومت و اسرائیل دخالتی نخواهد داشت گفت: روسیه نه جانب مقاومت و نه جانب اسرائیل را نمی گیرد.
 
وی با اشاره به منافع روسیه در سوریه و منطقه خاطر نشان کرد: تروریست هایی که در سوریه جمع شده بودند از ترکیه برای عبور خود استفاده می کنند.
 
** آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حامیان گروه های تروریستی تکفیری در منطقه هستند
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به این که برای روسیه منابعی وجود دارد که به مقابله با تکفیری ها می پردازند افزود: حضور روسیه در سوریه هماهنگ شده است به طوری که روس ها به دنبال جا پایی برای خود در خاورمیانه هستند.
 
شیخ نمر قاسم با اشاره به این که روسیه آن چه را به نفع خود بوده است را محقق ساخته است گفت: آمریکا ، ترکیه، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی مهم ترین حامیان گروه های تروریستی تکفیری و صهیونیستی در منطقه هستند.
 
** دستاوردهای حاصل شده در میدان نبرد به نفع محور مقاومت است
 
وی در ادامه اظهار داشت: تصمیم آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی این بوده که بر نظام و دولت سوریه چیره شوند و سبب شوند تا نظامی روی کار آید که با اسرائیل همکاری کند یعنی می خواستند که سوریه را خارج از محور مقاومت قرار دهند .
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که آمریکا و هم پیمانانش می خواستند که طی 3 ماه به این هدفشان برسند ولی اکنون با گذشت 5 سال نتوانستند به هدفشان برسند گفت: تحولات منطقه اکنون عکس اهداف آمریکا و هم پیمانانش را رقم زده و از دو سه ماه قبل اوضاع سوریه از طریق نظام سوریه، رئیس جمهور و ارتش و هم پیمانان این کشور و محور مقاومت گام های مهمی را در دستیابی به پیروزی ها در برخورد با تکفیری محقق ساخته و این یک پیروزی برای محور مقاومت است.
 
شیخ نمر قاسم در ادامه به تحولات کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: آن چه در عراق روی می دهد حاکی از پیش روی و مقابله با تروریسم تکفیری است امروز از آزادسازی الرمادی خبر دادند و پیش از آن هم بخش های وسیعی از عراق توسط کمیته های مردمی آزاد شدند بنابراین محور مقاومت در گام های مختلف پیروزی هایی را محقق می سازند ضمن این که شاهد هستیم جمهوری اسلامی ایران نیز موفق شده است تا به توافق هسته ای در برابر کل جهان نائل آید و همچنین موفق شده است که در مسائل مهم منطقه ای  مطرح باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: همان گونه که حزب الله می تواند همکاری هایی با مقامات امنیتی لبنانی، ارتش لبنان و نیروهای لبنانی داشته باشد توانسته اند بسیاری از گروه های تروریستی تکفیری را در لبنان کنترل کنند و بسیاری از رویاهای این تروریست ها را که می خواستند امارت های اسلامی در لبنان ایجاد کنند را ناکام گذاشتند و این پیروزی برای محور است و دستاوردهایی که در میدان نبرد حاصل شده هم به نفع محور مقاومت است و عقب نشینی در آن حاصل نخواهد شد.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان  در ادامه در تشریح وضعیت تکفیری ها اظهار داشت: گروه های تکفیری از 80 کشور جهان با حمایت های ترکیه، عربستان سعودی، قطر، اردن و همچنین آمریکا و اروپا با هدف حضورشان در منطقه گرد هم آمدند و این تسهیلات و حمایت ها باعث شده که این گروه های تروریستی از گذرگاه های امن عبور کنند و امکانات نظامی، اقتصادی و مالی بسیاری خوبی داشته باشند.
 
شیخ نمر قاسم تاکید کرد: بر این اساس قدرتی که هم اکنون برای تکفیری ها مشاهده می شود یک قدرت درونی و خودی نیست بلکه به دلیل حمایت های است که از آن ها به عمل آمده است.
 
وی خاطر نشان کرد: برپایی دولت داعش با حمایت منطقه ای و بین المللی صورت گرفته و حتی در سوریه زمانی که این گروه عمارت خود را بیان کردند زیر نظر مجامع بین المللی آمریکا و برخی کشورهای منطقه حاصل شده بنابراین ما معتقدیم که  توان داعش، جبهه النصره و تکفیری ها به صورت کلی یک توان خودجوش نیست بلکه از خارج به آن ها رسیده است بنابراین هر گاه که مقاومت پیروزی را بر ضد داعش محقق می سازد این پیروزی برای مقاومت یک امتیاز است.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: بنده معتقدم با گذشت زمان و به ویژه پس از انفجارهای تروریستی در فرانسه زمانی که اروپا و آمریکا متوجه شوند  که از ناحیه تروریست ها با خطر مواجه هستند دیگر نمی توانند به حمایت از داعش ادامه دهند.
 
شیخ نمر قاسم با بیان این که برای ما فرقی بین القاعده، داعش، النصره و یکی از گروه ها و سازمان های تکفیری وجود ندارد گفت: همه این گروه های تروریستی جنایت کار هستند و بنده معتقدم که در آینده اوضاع به نفع تکفیری ها نخواهد بود اما با یک مشکل روبرو خواهیم بود و این مشکل بسیار کمتر از وضعیت کنونی و موجود این است که تکفیری ها به گروه های کوچک متفرق و تنظیم شده تقسیم می شوند و تروریسم را به صورت گروهی انجام می دهند و دیگر دولت اسلامی ندارند ولی باز گروه ها و هسته های کوچکی هستند که به صورت مخفیانه اقدام خواهند کرد.
 
وی در ادامه این گفتگو در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال می دهید رژیم صهیونیستی به صورت عیان تر وارد عمل شود اظهار داشت: اسرائیل سعی داشته به صورت مستقیم در آن چه که در سوریه می گذرد خود را نمایان نسازد گر چه ما میدانیم که داعش و همراهان داعش این نقش را برای آن ایفا می کنند اما اگر فرض کنیم داعش و تکفیری ها شکست خورند و این شکست سبب شود که اسرائیل بخواهد به صورت شفاف تر وارد میدان عمل شود این مسئله را بعید می دانم که اسرائیل بخواهد به صورت مستقیم در تحولات سوریه دخالت کند چرا که این مسئله می تواند بر ضد منافع اسرائیل به پایان برسد و اسرائیل نمی خواهد چنین بهای سنگینی را بپردازد چرا که مقاومت وجود دارد و اگر سوریه از سوی اسرائیل مورد تجاوز قرار گیرد باعث می شود که مقاومت نقش دیگری ایفا کند.
 
** حزب الله از سال 2006 بسیار قوی تر است و نسبت به توسعه و پیشرفت صهیونیست ها، پیشرفت بیشتری داشته و با قدرت بیشتری در عرصه حضور دارد.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این  در حال حاضر حزب الله از چه توانایی برخوردار است و توانایی حزب الله نسبت به قبل چه تغییری کرده گفت: بنده اطمینان می دهم که حزب الله در توان بسیار خوبی قرار دارد و اگر بخواهیم مقایسه ای در خصوص آن چه که در سال 2006 بودیم و آن چه اسرائیل در آن سال بود و آن چه امروز ما در اختیار داریم و اسرائیل در آن قرار دارد باید بگویم که ما به صورت بسیار بیشتر آن چه که اسرائیل حاصل کرده، دست یافتیم و اگر اسرائیل بخواهد دست به یک حماقت بزند و به لبنان تجاوز کند واکنش بسیار قوی خواهد بود بنابراین هر اقدامی علیه لبنان شکست بسیار بزرگی برای اسرائیل به دنبال خواهد داشت.
 
شیخ نمر قاسم با بیان این که اسرائیل  از توان حزب الله آگاه است و دست به چنین حماقتی نخواهد زد گفت: اگر اسرائیل به چنین حماقتی دست بزند سرنوشتش از سال 2006 بدتر خواهد بود، اگر چه حزب الله در سوریه حضور دارند اما ما مردانی را در لبنان داریم که آماده مقابله با اوضاع حساس در لبنان هستند و از اگر اسرائیل بخواهد که به لبنان حمله کند آمادگی حزب الله برای مقابله با این چالش بسیار بالا است.
 
وی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که حزب الله لبنان به جنگ افزارهای پیشرفته ای دسترسی پیدا کرده را تأیید می کنید یا خیر گفت: بنده ناگزیر نیستم آن چه که صهیونیست ها می گویند را تأیید یا انکار کنم بلکه آن ها در اظهارنظر آزاد هستند.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان  با تاکید بر این که ما در خصوص مسائل نظامی و توانایی خود چیزی نمی گوییم اظهار داشت: ما به عنوان مقاومت به صورت مخفیانه عمل می کنیم و در زمان جنگ است که همه چیز روشن خواهد شد.
 
** آینده سوریه فقط به ملت سوریه مرتبط است و ما هرگز بخشی از گفتگوها و مذاکرات برای تصمیم گیری درباره آینده سوریه نخواهیم بود
 
شیخ نمر قاسم در پاسخ به این سؤال که آیا حزب الله لبنان نقشی در مذاکرات وین در خصوص مسئله سوریه دارد نیز گفت: ائتلاف بین المللی ضد سوریه ائتلافی است که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد و شکست آن در محقق ساختن اهداف این ائتلاف مبارزه با داعش بود اما اکنون مشخص شده که این ائتلاف در حمایت از داعش شکل گرفته است بنابراین ما بر ائتلاف بین المللی حساب نمی کنیم.
 
وی اضافه کرد: در خصوص مسائل سیاسی سوریه یک هفته قبل از سوی شورای امنیت قطعنامه ای در خصوص ترکیب و تشکیل راه حل های کلی مربوط به سوریه صادر شد و یکی از مسائلی که در این قطعنامه مطرح شد این است که ملت سوریه خود سرنوشت این کشور، نظام و رهبری آن را مشخص کند بنابراین در مذاکرات سیاسی دیگر مسئله بشار اسد در مرحله انتقالی یا در مرحله نهایی مطرح نیست و این دیگر جزء مسائلی است که قبلاً در مورد آن صحبت می شد.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: این ملت سوریه هستند که تصمیم می گیرند که بخواهند بشار اسد را انتخاب کنند و این که کسی بخواهد در این رابطه شرط تعیین کند که بشار اسد در مرحله انتقالی نباشد به پایان رسیده است اما در خصوص توافق هایی که برای راه حل های  سیاسی صورت می گیرد ما بخشی از مذاکرات ژنو و وین نه بودیم و نه هستیم و این مسئله تنها به سوریه مربوط می شود و سوریه تنها کشوری است که این موضوع به آن ها ارتباط دارد.
 
شیخ نمر قاسم بیان داشت: آن چه که برای حزب الله مهم است این است که اجازه ندهد تکفیری دولت و نظام سوریه را سرنگون کنند چرا که در آن صورت شمارش معکوس برای مقابله با محور مقاومت در لبنان آغاز خواهد شد لذا این موضوع به ما مربوط می شود اما این که شکل و سیاق نظام آینده سوریه چه خواهد بود و ملت سوریه چه تصمیمی خواهد گرفت به ما مربوط نمی شود.
 
وی در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری امشب درباره این که برخی مدعی هستند ورود حزب الله به درگیری ها سبب خواهد شد که جنگ به داخل لبنان کشیده شود گفت: ما می گوییم اگر حزب الله در سوریه دخالت نمی کرد هرگز مناطق سوری که نزدیک مرزهای لبنان و سوریه بود از وجود گروه های تکفیری آزاد نمی شد. 
 
** دخالت ما در سوریه باعث آرامش در لبنان شده  است
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان  بیان داشت: با آزادسازی مناطق مرزی سوریه که نزدیک مرز لبنان قرار دارند دیگر خطر خودروهای بمب گذاری شده از بین رفته است و امنیت لبنان بسیار بهتر از گذشته شده است بنابراین کسی که مدعی است رفتن ما به سوریه باعث چالش در لبنان می شود می گویم که دخالت ما در سوریه باعث آرامش در لبنان شده و اکنون ما شاهد حفظ آرامش در لبنان هستیم.
 
** تاکنون توافق سیاسی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان حاصل نشده است
 
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که توافق سیاسی در لبنان بر سر انتخاب ریاست جمهوری چه زمانی حاصل خواهد شد نیز اظهار داشت: تا کنون توافق سیاسی در  خصوص انتخابات ریاست جمهوری این کشور حاصل نشده و هنوز این مسئله در دایره مذاکرات کلی است و مسائل مطرح شده نیز همان مسائلی هستند که از قبل مطرح بودند.
 
شیخ نمر قاسم اضافه کرد: ما معتقدیم در برابر یک فرصت نزدیکی برای حل مسئله ریاست جمهوری در این کشور هستیم و این مسئله نیاز به زمان و تفاهم دارد ولی تا کنون حاصل نشده است.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از گفتگو، در پاسخ به این سؤال که بهترین راهکار برای دفع پروژه اسلام هراسی را چه می دانید نیز اظهار داشت: باید یک تصویر نورانی و واقعی از اسلام را نشان دهیم ضمن این که غرب می خواهد اندیشه های ما را نابود کند  و در صدد است که با ایمان و عقاید ما مواجه کند و از این رو سعی می کند که اسلامی هراسی را در جامع غرب ایجاد کند و تصویر زشتی را از مسلمانان نشان دهد که در این راستا وظیفه ما این است که اسلام راستین را به جهانیان و مردم نشان دهیم.
 
وی در بخش پایانی گفتگوی ویژه خبری امشب در پاسخ به این سؤال که آیا وحشیگری های  گروه های تکفیری ها سبب شده که مسئله فلسطین به نوعی کنار گذاشته شود نیز بیان داشت: مسئله واجب این است که آمریکا و غرب نمی خواهند مسئله ای به نام مسئله فلسطین داشته باشیم و آن ها می خواهند ملتی به نام اسرائیل وجود داشته باشد و فلسطینی ها را تحت فشار قرار دهد تا به خواسته هایش برسد.
 
شیخ نمر قاسم اضافه کرد: این مسئله از همان زمان تأسیس رژیم صهیونیستی وجود داشته و این امر با  اشغالگری های اضافی اسرائیل در سال 1967 تشدید یافت.
 
قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان ساخت: آمریکا در صدد است که امت عربی به مشکلات دیگری گرفتار باشند و اکنون تلاش می کنند تا برخی از کشورها با اسرائیل روابط حسنه داشته باشند بنابراین باید بار دیگر توجه خود را به مسئله فلسطین معطوف سازیم.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان دبیر کل حزب الله نمر قاسم رژیم صهیونیستی محور مقاومت


( ۱ )

نظر شما :