احتمال سفر دوباره نواز شریف به ایران و عربستان

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۸ کد : ۱۹۵۶۰۳۹ سرخط اخبار

نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارنظر درباره موضوع میانجیگری میان ایران و عربستان، امروز (شنبه) از این دو کشور خواست تا 'تردید ها و ملاحظات را بصورت دو طرفه بین خود حل و فصل کنند'.

محمد نواز شریف که امروز برای حضور در جلسه ای، به شهر لاهور سفر کرده است، در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: طرح میانجیگری میان ایران و عربستان برای رفع تنش میان آنها، ابتکار خود پاکستان بوده است.

وی اظهارنظر بیشتری در خصوص موضوع ایران و عربستان در پاسخ به سوال خبرنگاران مطرح نکرده است.

در همین حال، امروز، روزنامه اردو زبان 'اکسپرس' پاکستان، به عنوان یکی از رسانه های معتبر این کشور، در گزارش از احتمال سفر دوباره نواز شریف به ایران و عربستان خبر داده است.

اکسپرس نوشت: دولت پاکستان و شخص نواز شریف نخست وزیر این کشور مصمم به فعال تر شدن روند میانجیگری بین تهران و ریاض هستند.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته در نشستی با اعضای کابینه خود گفت که تلاش های اخیر دیپلماتیک دولت وی در بحث کمک به رفع تنش های تهران و ریاض، باعث تقویت و بهبود وجهه پاکستان در جامعه بین الملل شده است.

نخست وزیر پاکستان به همراه فرمانده ارتش این کشور روزهای 28 و 29 دی ماه با هدف میانجیگری میان ایران و عربستان، به ترتیب به ریاض و تهران سفر کردند و با مقام های عالی دو کشور دیدار کردند.

نواز شریف بعد از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه ای با رسانه های پاکستانی اعلام کرد که نشانه های مثبتی از سوی دو کشور دریافت کرده است.

با این وجود، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در روزهای گذشته مدعی شد که موضوع میانجی گری پاکستان میان ایران و عربستان در کار نیست.

قاضی خلیل الله روز پنجشنبه گذشته در نشست خبری هفتگی خود، در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان، نقل قول های مطرح شده از وی در رسانه ها را گمانه زنی دانست و گفت که تهران و ریاض هر دو از ابتکار اسلام آباد برای کاهش تنش میان آنها قدردانی کرده اند و پاکستان همچنان با این دو کشور در تماس است.

کلید واژه ها: ایران و عربستان نواز شریف


نظر شما :