ولایتی به مسکو رفت

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۵۶۰۸۹ سرخط اخبار

آقای علی اکبر ولایتی به دعوت آقای لئونید پتروویچ ریشوت نیکوف ، رئیس انستیتو تحقیقات استراتژیک روسیه صبح امروز تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام  پیش از این سفر در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به همکاری های راهبردی ایران و روسیه گفت: طی این سفر همچنین با مقامات بلند پایه فدراسیون روسیه ملاقات هایی خواهم داشت.

وی با بیان اینکه این سفر 4 روزه در راستای تحقق سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری انجام می شود گفت: در این سفر علاوه بر سلسله گفتگوهایی که با مجموعه محققان مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه داریم با مقامات بلند پایه این کشور درحوزه های اجرایی ،قانون گذاری و امنیتی ملاقات های خواهیم داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: ایران و روسیه به عنوان دو کشور تعیین کننده در منطقه و تاثیرگذار در صحنه بین المللی می توانند نقش بسیار سازنده درایجاد صلح و محیط مناسب برای تعاملات بین المللی ایجاد کنند.

ولایتی با اشاره به اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تاریخ ایران بی سابقه، همه جانبه و راهبردی است گفت: رابطه دوجانبه ما به گونه ای پیش رفته است که با روسیه در ساخت راکتور هسته ای بوشهر و همچنین در زمینه نوسازی سیستم دفاعی و منطقه ای همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در سوریه همکاری نزدیک دارند و ائتلاف چهارگانه روسیه، ایران، سوریه و عراق تشکیل شده است افزود: ایران و روسیه رکن اساسی همکاری های منطقه ای هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام با اشاره به اینکه روسیه عضو اصلی شانگهای است افزود: روسیه و چین خواهان عضویت کامل ایران درشانگهای هستند.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


نظر شما :