ترامپ: آمریکا عراق را دو دستی تقدیم ایران کرد

۰۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۵۶۶۷۳ سرخط اخبار

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعتراف کرد که آمریکا در جنگ عراق، دو دستی این کشور را تقدیم ایران کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ادعا کرد ما در جنگ عراق، این کشور را گرفتیم و دو دستی تقدیم ایرانی ها کردیم.

ترامپ افزود جنگ عراق فاجعه بود و طی آن ما کشور عراق را گرفتیم و دو دستی تقدیم ایرانی ها کردیم.

ترامپ در این مصاحبه در خصوص موضع سفت و سخت قبلی خود که گفته بود جورج بوش دروغ گفت و از سلاح های کشتار جمعی حرف زد دفاع کرد و گفت: در مورد جنگ عراق باید بگویم این جنگ یک فاجعه بود و این را هم بگویم که من از همان ابتدا با آن مخالف بودم. ولی اینکه من گفتم آنها عملیات نظامی موفقی داشتند، منظورم موفقیت حرفه ای یگان عملیاتی آنها بود، ولی با جنگ مخالف بودم. جنگ عراق یک فاجعه بود و تصمیم برای این جنگ، بدترین تصمیمی بود که یک کشور در دنیا تا کنون اتخاذ کرده است. من الان نمی گویم که آنها دروغ گفتند یا نگفتند، من می گویم بگذارید مردم مشخص کنند، من فقط می توانم به شما بگویم که جنگ عراق 2 هزار میلیارد دلار هزینه داشت و جان هزاران نفر را گرفت.

ترامپ در ادامه مدعی شد آمریکا در این جنگ چیزی به دست نیاورد و اکنون ایران، عراق را در دست گرفته است؛ ما عراق را گرفتیم و دو دستی تقدیم ایران کردیم و آنها پا را فراتر از عراق خواهند گذاشت. من علیه جورج بوش نیستم؛ من حتی او را نمی شناسم و هیچگاه با او ملاقات نکرده ام و وقتی در مورد مسئله عراق به او اشاره کردم فکر نمی کردم کار بدی کرده باشم، زیرا افرادی که از من باهوش ترند هم می گویند جنگ عراق یک فاجعه بود و حتی جب بوش هم در لحظه آخر گفت جنگ عراق چیز خوبی نبود.

کلید واژه ها: جنگ عراق


نظر شما :