دی‌میستورا: آتش‌بس در سوریه "شکننده" است

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۸ کد : ۱۹۵۷۰۰۴ سرخط اخبار

فرستاده سازمان ملل به سوریه با "شکننده" خواندن آتش بس در سوریه تاکید کرد، در مذاکرات صلح سوریه به جای پرداختن به موارد نقض آتش بس و اتهام زنی های متقابل، تمامی مسائل مربوط به آینده سوریه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه اظهار داشت که متمایل است در مذاکرات پنج شنبه در ژنو به مسائل اصلی مربوط به آینده سوریه بپردازد.

دی میستورا تاکید کرد: آتش بس در سوریه "شکننده" است و موفقیت آن تضمین شده نیست.

وی همزمان روز پنج شنبه(20 اسفند) را تاریخ از سرگیری مذاکرات صلح سوریه در شهر ژنو اعلام کرد. این در حالی است که دی میستورا در چند روز اخیر تاریخ های مختلفی را در ماه مارس برای از سرگیری مذاکرات صلح سوریه اعلام کرده است.

جهاد مقدسی، سخنگوی سابق وزارت خارجه سوریه و از چهره های مخالف سوری در بیانیه ای اعلام کرد که از سوی دی میستورا برای آغاز مذاکرات دومی در تاریخ 14 مارس جاری(24 اسفند) در ژنو دریافت کرده است.

مقدسی گفت: دعوت نامه ای شخصی از سوی دی میستورا برای مشارکت در دور دوم مذاکرات غیر مستقیم در ژنو به عنوان نماینده کمیته کنفرانس مخالفان سوری در قاهره با هدف دستیابی به راه حل سیاسی هم گام با موارد ذکر شده در قطعنامه شورای امنیت دریافت کردم.

وی افزود: واقعیت جدید است که آتش بس در سوریه که من آرزو دارم همراه با روند سیاسی ادامه یابد و از آن دور نباشد "شکننده" است.

مقدسی که به روابط سیاسی بین المللی اش شناخته می شود در ادامه اظهار داشت، پایبندی به آتش بس به معنای پایبندی به راه حل سیاسی و روند انتقال سیاسی در سوریه است و در حال حاضر اولویت تشکیل یک دولت وحدت ملی و مبارزه با تروریسم است.

این مخالف سوری افزود: طبق دعوت نامه ای که به دستم رسیده، هدف مشاوره با سازمان ملل است و من در لیست هیات عالی مذاکرات نیستم و همزمان در زمره هیچ تجمع و یا گروه دیگری نیز نیستم و به جز مسکو و اسناد کنفرانس قاهره به شکل انحصاری نماینده در جدولی که شامل دو کنفرانس قاهره و مسکو می شود نماینده نیستم.

کلید واژه ها: دی میستورا


نظر شما :