صادرات نفت عربستان کاهش یافت

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۵۸۲۲۵ سرخط اخبار

 آمارهای رسمی نشان می دهد: صادرات نفت خام عربستان سعودی از روزانه هفت میلیون و 835 هزار بشکه در ماه ژانویه به روزانه هفت میلیون و 553 هزار بشکه در ماه فوریه تنزل کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز بزر گ ترین صادر کننده نفت خام جهان در ماه فوریه روزانه 10 میلیون و 220 هزار بشکه نفت تولید کرده در حالی که رقم تولید این کشور در ماه قبل تر (ژانویه) روزانه 10 میلیون و 230 هزار بشکه بود.

آمارهای ماهانه صادرات نفت خام توسط ریاض و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت به موسسه اطلاعات نفتی جودی ارائه می شود و روی وب سایت این موسسه قرار می گیرد.

ذخائر داخلی نفت خام عربستان از 314 میلیون و 119 هزار بشکه در ژانویه به 305 میلیون و 599 هزار بشکه در فوریه کاهش یافته است.

پالایشگاه های داخلی عربستان در فوریه روزانه دو میلیون و 670 هزار بشکه نفت پالایش کردند در حالی که رقم پالایش آنها در ژانویه روزانه دو میلیون و 468 هزار بشکه بود.

این در حالی است که صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده عربستان نیز از روزانه یک میلیون و 343 هزار بشکه به یک میلیون و 550 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

آمارهای جودی نشان می دهد: در ماه فوریه نفت خام مصرف شده برای تولید برق از 293 هزار بشکه در روز در ژانویه به 291 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.


نظر شما :