حمایت تلویحی کاخ سفید از هیلاری کلینتون

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۵۸۶۹۷ سرخط اخبار


درحالی که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها خود را پیرو سیاست های اوباما معرفی کرده وگفته است که با ورودبه کاخ سفید همان سیاست ها را ادامه خواهد داد سخنگوی کاخ سفید بدون نام بردن ازاو گفت که اوباما از نامزدی حمایت خواهد کرد که سیاست های او را دنبال کند.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزپنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این که آیا به نظر او هیلاری کلینتون در رقابت های انتخاباتی بر رقیب خود پیروز خواهد شد و نامزدی حزب را بدست خواهد آورد یا نه گفت تحلیل ها و ارزیابی هایی که در محافل سیاسی وخبری صورت گرفته دال بر پیروزی کلینتون است ونشان می دهد که او در نهایت به حد نصاب دلیگیت های لازم برای کسب نامزدی حزب دست پیدا خواهد کرد.
خبرنگاری از سخنگوی اوباما پرسید که آیا با توجه به کنار رفتن رقبای دونالد ترامپ و قطعیت نامزدی نهایی او در حزب جمهوریخواه ادامه رقابت میان کلینتون و برنی سندرز برای حزب دموکرات و توانایی مقابله با نامزد جمهوریخواهان زیان آور نخواهد بود گفت:رییس جمهوری آمریکا در هر حال از حزب دموکرات و رویکردهای نامزدهای این حزب در مقابل سیاست های حزب جمهوریخواه حمایت خواهد کرد اما حاضر نیست در خصوص نحوه رقابت نامزدهای دموکرات نظری بدهد و یا در آن دخالتی بکند.
ارنست بدون اشاره به نام هیلاری کلینتون ادامه داد که اوباما طبعا در نهایت از نامزدی حمایت خواهد کرد که سیاست های خود را بر پایه آنچه که او در طول ریاست جمهوری اش پی ریزی کرده بنا کند.
وی افزود، زمانی که دور نهایی انتخابات این کشور اغاز شود او بطور علنی و بصراحت حمایت خود را از این نامزد اعلام خواهد کرد و دلائل آن را نیز تشریخ خواهد نمود.
این در حالی است که هیلاری کلینتون در سخنرانی های انتخاباتی خود در یک سال گذشته بارها تصریح کرده است که حامی سیاست های اوباما است و در صورت ورود به کاخ سفید به همین سیاست ها ادامه خواهد داد.
 

کلید واژه ها: هیلاری کلینتون


نظر شما :