سندرز: انتخاب ترامپ فاجعه است

۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۹۵۹۸۱۹ سرخط اخبار

سناتور برنی سندرز یکی از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه بطور تلویحی از آمادگی خود برای ترک رقابت ریاست جمهوری خبر داد و گفت بزودی با هیلاری کلینتون در مورد همکاری و جلوگیری از پیروزی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ، دیدار می کند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، سندرز پس از دیدار یک ساعتی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید ، با صراحت خروج خود را از رقابت انتخاباتی اعلام نکرد و همچنین نامزدی نهایی کلینتون را نیز تایید نکرد اما گفت که با وزیر امور خارجه پیشین دیدار می کند تا شرایط همکاری با او را مورد بررسی قرار دهد.

سندرز همچنین از اوباما و جو بایدن معاون او برای حفظ بی طرفی در جریان فرایند انتخابات درون حزبی تشکر کرد.

سندرز به ریاست جمهوری دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را یک فاجعه دانست و گفت برای جلوگیری از انتخاب ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) هر کاری بتواند انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا ، با برگزاری انتخابات درون حزبی دموکراتها در روز سه شنبه در شش ایالت کالیفرنیا ، نیوجرسی، مونتانا، داکوتای جنوبی ، نیومکزیکو و داکوتای شمالی ، کلینتون با کسب 288 رای حزبی (دلیگت) و نزدیک به 2 میلیون رای مردم ایالت کالیفرنیا بر رقیب خود برنی سندرز پیروز شد و به آرای لازم حزبی برای کسب نامزدی حزب دموکرات دست یافت.

کلینتون در نطق پیروزی خود وعده داد که همه تلاش خود را صرف بازگرداندن اتحاد در حزب دموکرات آمریکا کند و گفت که ستاد انتخاباتی او و سندرز از هم اکنون در حال گفت و گو برای ایجاد اتحاد دراین حزب هستند.

وی مبارزات انتخاباتی سندرز را پویا ، پر انرژی و تجربه ای هیجان انگیز برای رای دهندگان آمریکایی و بویژه نسل جوان این کشور توصیف کرد و گفت مایل است شخصا با او دیدار و گفت و گو کند.

پذیرش ضمنی شکست از سوی سندرز در حالی است که پیش از این تاکید کرده بود نامزد نهایی حزب دموکرات تا پیش از برگزاری کنوانسیون این حزب مشخص نخواهد شد.

کلید واژه ها: سندرز


نظر شما :