کلینتون پیروز شد

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۶۰۰۵۶ سرخط اخبار

«هیلاری کلینتون» موفق شد در آخرین انتخابات درون حزبی «واشنگتن دی سی» پیروز شود و رقیب خود «برنی سندرز» را شکست دهد.

به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون» به همراه مشاوران ارشد خود با «برنی سندرز» رقیب دموکرات خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و همسر برنی به نام «جین سندرز» سه شنبه شب درست لحظاتی بعد از پیروزی اش در آخرین انتخابات درون حزبی دموکرات ها در «واشنگتن دی سی»، دیدار کردند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش کرد که این نشست در هتلی در واشنگتن دی سی حدود دو ساعت به طول انجامید و اولین باری بود که این دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در ظرف چند ماه گذشته دیدار رو در رو داشتند.

هیچ یک از این دو نفر بعد از دیدار خود با رسانه ها صحبتی نکردند اما به توافق رسیدند در خصوص پایان رقابت دموکرات ها و شوق سندرز برای تغییر حزب دموکرات بحث کنند.

کمپین کلینتون و سندرز بعد از نشست بیانیه های تقریباً مشابه و خیلی ملاحظه شده ای منتشر کردند و هر دو اعلام کردند که نامزدها به یکدیگر تبریک گفتند و مذاکرات مثبتی داشتند.

طبق این گزارش، دو نفر به توافق رسیدند که یک دستورکار  مترقی برای کنوانسیون ملی دموکرات ها در ماه ژوئیه به وجود آورند و حزب دموکرات را برای شکست «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا متحد کنند.

این دیدار در حالی صورت گرفته که سندرز بارها متعهد شده بود که با تمامی تلاش تا فرارسیدن روز کنوانسیون ملی دموکرات ها در ماه ژوئیه به مبارزه با کلینتون ادامه می دهد اما کلینتون اعلام کرده که انتظار می رود که به همراه سندرز و به صورت متحد به کنوانسیون ملی بروند.

هیلاری کلینتون هفته گذشته، نامزد قطعی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 شد زیرا موفق به کسب تعداد آراء مورد نیاز برای نامزدی نهایی حزب خود شده بود اما سندرز هنوز او را رسماً تأیید نکرده است و از دور رقابت ها خارج نشده است.

با اینحال سندرز به شدت تحت فشار است تا از دور رقابت ها کناره گیری کند و از کلینتون در مقابل دونالد ترامپ حمایت کند.

طبق این گزارش، کمپین سندرز روز سه شنبه به هواداران خود اعلام کرد که قصد دارد پنجشنبه شب از زادگاه خود در «برلینگتون» ایالت ورمونت یک بیانیه ویدئویی منتشر می کند.

کلید واژه ها: سندرز


نظر شما :