تکذیب خبر سفر هیئت ایرانی به سلیمانیه

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۳:۰۱ کد : ۱۹۶۲۸۷۵ سرخط اخبار

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق خبر برخی رسانه ها درباره سفر یک هیئت ویژه از تهران به سلیمانیه به منظور گفت وگو درباره اختلافات داخلی اتحادیه میهنی کردستان عراق را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران مستقر در سلیمانیه، خبر سفر هیئت ویژه ایرانی به کردستان عراق جهت گفتگو با مقامات اتحادیه میهنی کردستان عراق را تکذیب کرده است.

برخی رسانه ها از قبیل شبکه ان آر تی خبر داده بود که روز شنبه یک هیئت ویژه از ایران به سلیمانیه عراق سفر کرد تا با مقامات اتحادیه میهنی کردستان عراق به منظور کاهش تنش های داخلی آن گفتگو کند.

به ادعای این رسانه ها، رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق دچار اختلافات شدید و دو دستگی عمیقی شده اند.

سرکنسول ایران در سلیمانیه روز یکشنبه (دیروز) تاکید کرد که ایران نقش مهمی در پایان دادن اختلافات داخلی اتحادیه میهنی کردستان عراق ایفا کرده است اما او سفر یک هیئت ویژه از ایران به سلیمانیه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه «ایکورد دیلی» سعدالله مسعودیان تصریح کرد که کنسولگری ایران تا آنجایی که توانسته «به طور جدی» برای کاهش اختلافات در اتحادیه میهنی کردستان عراق تلاش کرد.

این مقام ایرانی همچنین تاکید کرده که اتحادیه میهنی کردستان عراق بدون نیاز به مداخله خارجی برای حل برخی مسائل، دارای ساختار رهبری خاص خود است

کلید واژه ها: اتحادیه میهنی کردستان اتحادیه میهنی کردستان عراق اتحادیه میهنی


نظر شما :