کلینتون اسناد محرمانه را در روسیه جا گذاشت

۰۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۶۳۳۹۹ سرخط اخبار

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که هیلاری کلینتون زمانی که وزیر خارجه آمریکا بود اسناد محرمانه و مهمی را به دلیل حواس پرتی در هتلی در مسکو جا گذاشته بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق اسنادی که دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) آن را منشتر کرده است، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در حین سفر به روسیه بعنوان وزیر خارجه سابق آمریکا، اسناد محرمانه ای را در هتلی در روسیه جا گذاشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، این اسناد که روز جمعه هفته گذشته منتشر شده است و شبکه «ای بی سی نیوز» به آن دست پیدا کرده است، نشان می دهد زمانیکه کلینتون بعنوان وزیر خارجه آمریکا در سفری در مسکو به سر می برده است، مشاور وی، جزوه ای را به اتاق وی در هتل آورده است. این اسناد محرمانه زمانیکه کلینتون به همراه مشاورش اتاق را ترک می کنند، فراموش و در هتل جا گذاشته می شود.

طبق اسناد اف بی آی، این جزوه محرمانه نباید به اتاق هتل در روسیه آورده می شد. اکثر ایمیل های کلینتون که اف بی آی آن را بازیابی کرده است، ظاهراً تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، آشکارسازی نخواهد شد.

دیده بان قضایی، کیفرخواستی را پر کرده است و تقاضا کرده است که تمامی 14 هزار و 900 ایمیل کیلنتون که اف بی آی آن را منتشر نکرده است، فاش شود.

در سال 2014، کلینتون بیش از 55 هزار ایمیل را برای بازرسان وزارت خارجه آمریکا فاش کرد و تأکید کرد که این اسناد تنها حاوی اطلاعات کاری است و اعتراف کرد که 33 هزار ایمیل را پاک کرده است.

کلید واژه ها: ایمیل


نظر شما :