هیلاری در سال 2013: باید تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کنیم

۲۵ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۰ کد : ۱۹۶۳۸۷۹ سرخط اخبار
پایگاه اینترنتی ویکلیکس رایانامه هایی منتشر کرده است که نشان می دهد امیر نشین قطر قول داده بود یک میلیون دلار به مؤسسات خانواده کلینتون در زمان حضور هیلاری کلینتون در وزارت امور خارجه آمریکا بدهد و آنکارا نیز تلاش کرده است به اعضای کنگره آمریکا و برخی دیگر ازشخصیتهایی آمریکایی برای دفاع از سیاستهای رئیس جمهور ترکیه رشوه بدهد.
 
این سند ضمن افشاگری درباره اعتراف هیلاری کلینتون به مسلح کردن شبکه های تروریستی در سوریه، مهر تأییدی بر این است که رژیم های سعودی و قطر از داعش حمایتهای مالی می کنند.
 
گروه «رِد هاک» رایانامه هایی منتشر کرده که نشان می دهد «برات آل بایراق» داماد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و نیز وزیر انرژی این کشور این رایانامه ها را ارسال و دریافت کرده است. این رایانامه ها نشانگر تلاشهای رژیم ترکیه برای دادن رشوه به برخی اعضای کنگره آمریکا و شخصیتهای دیگر برای دفاع از سیاستهای اردوغان است.
 
پیش از این رایانامه ها نیز خبرهایی درز کرده بود که نشان می داد داماد اردوغان از طریق شرکتهایش، نفتی را که داعش از سوریه و عراق می دزد، خریداری می کند و در بازارهای جهانی می فروشد. از طرف دیگر روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز عمق روابط بین رژیم اشغالگر اسرائیل و رژیم سعودی را تأیید کرد.
  
ویکی لیکس سخنرانی جدیدی از هیلاری کلینتون افشا کرد
 
سایت افشاگر ویکی لیکس سه مورد دیگر از سخنرانی های هیلاری کلینتون در جمع بانکداران گلدمن ساکس را منتشر کرده است که ابعاد جدیدی از رابطه دموکرات ها با مهره های اصلی بازار مالی وال استریت را روشن می کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمپین هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد پست ریاست جمهوری هنوز درباره صحت این سخنرانی ها اظهارنظری نکرده است. این سخنان، بخشی از گنجینه اسنادی است که ویکی لیکس از پست های الکترونیکی جان پودستا، رئیس کمپین کلینتون هک کرده است.
 
کمپین کلینتون دموکرات، دولت روسیه را مقصر می داند. دولت آمریکا هم با این نظر موافق است و وب سایت افشاگر ویکی لیکس را به کمک به رقیب کلینتون، دونالد ترامپ جمهوری خواه متهم می کند.
 
در سخنرانی های فاش شده، کلینتون عقایدش را درباره مقررات مالی، روابط با ولادیمیر پوتین و اثرات منفی افشاگری های سابق ویکی لیکس بر سیاست خارجی آمریکا را بازگو می کند. اظهارات کلینتون تفاوت چندانی با سخنان او در این رابطه در ملاءعام ندارد و تنها می توان گفت که بی محاباتر است.
 
در سخنرانی اکتبر 2013 کلینتون در جمع اعضای گلدمن ساکس، او پیشنهاد می دهد که باید کاری برای مهار سوءاستفاده های وال استریت به "دلایل سیاسی" کرد. کلینتون گفت: لازم است که کاری انجام شود؛ آن هم به دلایل سیاسی. اگر شما عضو منتخب کنگره باشید و مردم حوزه شما در حال از دست دادن شغل و تعطیلی مشاغلشان باشند، رسانه های می گویند که همه اینها تقصیر وال استریت است. شما نمی توانید بیکار بنشینید و کاری نکنید.
 
 کلینتون خطاب به مدیر عامل گلدمن ساچز «لیولد بلنکفین» طی کنفرانسی در کارولینای جنوبی در چهارم ژوئن 2013 بیان کرده است، اگر ایران به سمت بمب هسته ای حرکت کند، ایالات متحده باید «بدون جای پایی روی زمین» هزینه را برای ایران به شدت افزایش دهد. 
 
بلنکفین از هیلاری کلینتون می پرسد، چگونه می خواهد بدون دخالت نظامی مستقیم ایران را از تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای باز دارد؟
 
بلنکفین بیان می کند: تصور درگیر شدن در موضوعی مانند حمله نظامی به ایران با پایان نا مشخص و عوارض گسترده تقریبا غیر ممکن است. در نتیجه شما چگونه می خواهید آنها (ایران) را از مسیری که در آن قرار دارند، باز دارید؟
 
هیلاری کلینتون در پاسخ به این پرسش می گوید: شما کافی است دردی را که اکنون ایران تحمل می کند، نه با اشغال نظامی که با بمباران تأسیسات هسته ای آنها افزایش دهید. منظورم این است که این گزینه مطلوب است و آن گونه که امروز هم معتقدیم نیازی به جای پا و پوتین سربازان روی زمین نیست.
 
کلینتون ادامه می دهد: ما باید تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کنیم. آنها (ایران) به گونه ای رفتار می کنند که گویا هیچ عواقب قابل پیش بینی یا غیر قابل پیش بینی در مورد رفتار آنها وجود ندارد. البته که عواقبی وجود دارد و هم اکنون نیز ما با نظامی سر و کار داریم که محور اصلی تغذیه و حمایت از تروریسم در دنیاست.
 
در همین کنفرانس هیلاری کلینتون همچنین تصریح کرده است، رژیم اسرائیل به تنهایی و با اتکا به خود، توان نظامی لازم برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران را ندارد.
 
وی بیان کرد: همان طور که می دانید اسرائیل این روند – هسته ای شدن ایران – را برای سال هاست به دقت دنبال می کند. اسرائیل تصور می کند که عقب انداختن برنامه هسته ای ایران حتی برای چند سال ارزش هرگونه اقدامی را دارد و واکنش ایران هر چه باشد قابل جذب و خنثی سازی است؛ اما اسرائیل خود به تنهایی قادر به این کار نیست. ما اکنون سلاحی داریم که کاملا خطرناک است.
 
هیلاری کلینتون در تشریح این سلاح خطرناک می گوید: این سلاح یک بمب نفوذ کننده است، زیرا اگر شما نتوانید از پوسته و لایه های حفاظتی سختی که روی این سایت ها – سایت های هسته ای ایران – کشیده شده، عبور کرده و به جایی که سانتریفیوژها قرار دارند برسید، نمی توانید برنامه هسته ای ایران را عقب بیندازید. در نتیجه لازم است، از یک بمب با دقت بسیار بالا استفاده کنید.

کلید واژه ها: هیلاری کلینتون


نظر شما :