اولین پایگاه دائمی نظامی انگلیس در خاورمیانه افتتاح می‌شود

۱۰ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۸ کد : ۱۹۶۴۲۶۶ سرخط اخبار

ولی عهد انگلیس در سفر ماه آینده خود به بحرین، اولین پایگاه نظامی و دائمی انگلیس در خاورمیانه را افتتاح می کند.

به گزارش فارس، شاهزاده «چارلز» ولی عهد انگلیس نهم تا یازدهم ماه آینده میلادی (نوامبر) به بحرین می رود تا اولین پایگاه نظامی و دائمی این کشور را در منطقه خاورمیانه افتتاح کند.

هزینه ساخت این پایگاه به نام « HMS Jufair » به 37.5 میلیون پوند می رسد که 30 میلیون آن را بحرین پرداخته و مابقی یعنی 7.5 میلیون پوند توسط انگلیس پرداخت شده است.

بر اساس گزارش «الشرق الاوسط»، حدود 600 نظامی انگلیسی در این پایگاه مستقر خواهند شد و در راستای آنچه حمایت از کشتی های حامل نفت و گاز عبور کننده از تنگه هرمز و نیز افزایش امنیت است، عمل خواهند کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل » نیز در این خصوص نوشت پایگاه یاد شده از سوی نیروهای ویژه، ناوشکن ، و نیروهای مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک افزود: طرح پایگاه مذکور میلیون ها پوند به نفع وزارت دفاع انگلیس خواهد بود زیرا دیگر نیروها مجبور نیستند به بحرین رفت و آمد مرتب داشته باشند (و در پایگاه مستقر می شوند).

طرح ساخت این پایگاه در سال 2012 به «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع وقت انگلیس و با هدف ذخیره مهمات و نیز انجام ماموریت های محرمانه تحویل داده سد.

کلید واژه ها: بحرین


( ۱ )

نظر شما :