ترامپ: پیروزی کلینتون بحران قانون اساسی را در پی دارد

۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۶۴۳۱۶ سرخط اخبار

کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد، اگر کاندیدای دموکرات ها در این انتخابات پیروز شود، کشور با بحران قانون اساسی روبرو می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هشت روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 8 نوامبر 2016، دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان و هیلاری کلینتون، رقیبش از حزب دموکرات ها یکدیگر را بیش از گذشته در مظان اتهام و خشونت های لفظی قرار می دهند تا از یکدیگر پیشی بگیرند.

با وجود اتهامات جدید علیه هیلاری کلینتون در ارتباط با استفاده از سرور شخصی برای ارسال ایمیل های محرمانه و دخالت پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در این پرونده نظرسنجی صورت گرفته در روز دوشنبه از سوی شبکه خبری ان.بی.سی و هفته نامه Survey Monkey مشخص کرد که هیلاری کلینتون شش درصد از ترامپ جلوتر است.

ترامپ با اشاره به این رسوایی ها علیه کلینتون گفته است که انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری آتی آمریکا می تواند دولت را تضعیف کند و کشور را به ورطه بحران قانون اساسی بیندازد.

وی پیش بینی کرد که کشور برای رییس جمهوری منتخب باید یک دادگاه برگزار کند و هیلاری کلینتون را به خاطر مقصر جلوه دادن دیگران برای رسوایی ای که 20 ماه به طول انجامیده، مورد سرزنش قرار داد.

در همین حال لری ساباتو، استاد علوم سیاسی دانشگاه ویرجینیا گفت: حضور اف.بی.آی در بررسی پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون روند این رقابت انتخاباتی را در آمریکا تغییر داده است. ترامپ برای پیروزی در این انتخابات باید دست کم در یک ایالت تحت کنترل دموکرات ها رای به دست بیاورد.

کلید واژه ها: هیلاری کلینتون


نظر شما :