نخستین واکنش یک مسئول ایرانی به نتیجه انتخابات آمریکا

۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۹۶۴۵۳۱ سرخط اخبار

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگر چه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما همه خبرها از  پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه حکایت دارد. اکنون و در شرایطی که همگان انتخابات آمریکا را دنبال می کنند، سئوال مهمی که مطرح است، نظر و موضع مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در برابر این نتایج و تحولات سیاسی در آمریکا است.

به گزارش «تابناک» دکتر بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و دیپلمات ایرانی در رابطه با انتخابات آمریکا به «تابناک» گفت: برای ما فرقی ندارد که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود و اکنون نیز که مشاهده می شود، دونالد ترامپ شانس پیروزی بیشتری دارد باید بگویم ما اهداف خودمان را در منطقه و جهان با قاطعیت دنبال می کنیم و برای ما نتایج نهایی و رئیس جمهور آینده آمریکا تفاوتی ندارد.

کمالوندی ادامه داد: برنامه ما در بلند مدت توسعه انرژی هسته است و این مهم را با جدیت دنبال می کنیم. ما برای توافقی که صورت گرفته است، زحمت کشیدیم و از دستاوردهای خود حفاظت خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ما فکر می کنیم ادامه دستورالعمل ها و مفاد توافق برجام نظر همه کشورهای حاضر در برجام باشد و ما نیز بر همان اساس برنامه های خود را دنبال می کنیم.

این مقام مسئول در سازمان انرژی اتمی با اشاره دوباره به نتایج انتخابات آمریکا تأکید کرد: ما از مدت ها قبل برای این موضوع برنامه ریزی کردیم و سناریوهای مختلفی در مورد انتخابات آمریکا طراحی کردیم. رد این سناریوها حتی رفتار افراطی شدید مقامات جدید آمریکا و عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران دیده شده و در آن سناریوها آمده است که ما خودمان را با آن سناریویی که عملی شود، تنظیم خواهیم کرد.

کمالوندی در پایان گفت: با اینکه ما در سازمان انرژی اتمی تصمیم گیر نهایی نیستیم، هدف اصلی ما پیش رفتن بر اساس برجام است و ما در این مسیر می خواهیم آمال و اهداف مقامات ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را عملیاتی کنیم.

کلید واژه ها: انتخابات آمریکا


نظر شما :