رهبر اصلی‌ترین حامی «برگزیت» با ترامپ دیدار کرد

۲۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۹۶۴۶۴۶ سرخط اخبار

«نایجل فاراژ» رهبر حزب یوکیپ انگلیس و از طرفداران اصلی برگزیت در سفری به نیویورک، در منزل رئیس جمهور آینده آمریکا با او دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، در اولین دیدار یک سیاستمدار انگلیسی با رئیس جمهور آینده آمریکا، رهبر حزب یوکیپ انگلیس که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد، در نیویورک با جانشین باراک اوباما دیدار کرد.

در آخرین روز مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ در اظهاراتی انتخابات 2016 را با همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیاس کرد و از مردم خواسته بود «برگزیت» را در آمریکا به نمایش بگذارند.

او که پیشتر از برگزیت حمایت کرده بود، پس از رای اکثریت بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا، از یکی از رهبران اصلی حامی برگزیت برای حضور در تمجع انتخاباتی خود دعوت کرد.

ترامپ از «نایجل فاراژ» رهبر حزب یوکیپ انگلیس که از حامیان اصلی برگزیت بود برای سخنرانی در جمع حامیانش دعوت کرده بود.

حالا رسانه های انگلیسی خبر دادند که فاراز با سفر به نیویورک و در منزل رئیس جمهور منتخب آمریکا با او دیدار کرد.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: «نایجل فاراز به اولین سیاستمدار انگلیسی تبدیل شد که پس از پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب با او دیدار کرده است».

رهبر یوکیپ درباره این دیدار که روز گذشته انجام شد، گفت: «افتخار بزرگی بود که زمانی را با دونالد ترامپ بگذرانم. او خیلی آرامش داشت و پر از ایده های جدید بود. من مطمئنم او رئیس جمهور خوبی خواهد شد».

فاراژ تصریح کرد: «حمایت آقای ترامپ از روابط آمریکا-بریتانیا بسیار قوی است. این مردی است که ما می توانیم با او کار کنیم».

رهبر حزب یوکیپ البته تلاش کرد که بگوید سفرش به نیویورک و دیدارش با ترامپ، «سفری توریستی» بوده است.

کلید واژه ها: ترامپ یوکیپ حزب یوکیپ دونالد ترامپ


نظر شما :