ترامپ می‌تواند تکرار دوران ضدایرانی ریگان باشد

۲۳ آبان ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۴۶۵۶ سرخط اخبار

یک رسانه سعودی با انتشار یادداشتی ابراز امیدواری کرد که ترامپ مانند رونالد ریگان برابر ایران بایستد.

به گزارش فارس، روزنامه «الشرق الاوسط» از بنگاه های تبلیغاتی آل سعود در یادداشتی به قلم «عبدالرحمان آل راشد» مدیرکل شبکه تلویزیونی العربیه، از دیگر بازوهای تبلیغاتی سعودی ها پیرامون انتخاب «دونالد ترامپ» جمهوریخواه به ریاست جمهوری آمریکا نوشت: «نه تنها "رونالد ریگان" در سال 1981 برنده رقابت ریاست جمهوری آمریکا شد، بلکه موفق شد شهرتی را برای خود به عنوان رهبر قاطع و محکمی که هشدارهای تندی به ایران می داد دست و پا کند. او شخصی بود که 52 شهروند آمریکایی دستگیر شده در تهران را در نخستین روزهای ریاستش آزاد کرد.»

نویسنده در ادامه با طرح سئوالی می نویسد: «آیا ممکن است تاریخ با ترامپ جمهوری خواه تکرار شود؟ آیا سیاست ضد ایرانی او به طور کامل برابر رژیمی که از هشت سال به بن بست رسیدن آمریکا بهره برد، خواهد ایستاد؟»

وی با بیان اینکه ترامپ توافق با ایران را توافقی ضعیف خوانده، مدعی شده است که تهران اقدامات مثبت آمریکا در دوره «باراک اوباما» را با اقدامات منفی پاسخ داده است.

مدیرکل شبکه العربیه در بخشی دیگر با اشاره به روابط ایران و روسیه نوشت: «ایران روابط خود را با روسیه تقویت کرده و هر دو کشور در کشکمش های منطقه (سوریه) متحدان مستحکم هم شده اند. این روابط دو طرفه نظامی و اقتصادی منجر به مزایای دو طرفه می شود.»

مدیرکل شبکه تلویزیونی العربیه در خاتمه یادداشت می نویسد: «آیا رییس جمهور آمریکا به سادگی تن به این هرج مرج و ایرانِ قدرت گرفته از توافق اتمی که منطقه را به آشوب کشیده می دهد یا این که دولت الهام گرفته از ریگانی وجود خواهد داشت که در برابر حکومت مذهبی ایران می ایستد؟»


نظر شما :