شرط سیسی برای آشتی با ریاض

۲۴ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۱ کد : ۱۹۶۴۶۹۱ سرخط اخبار

به دنبال انتشار خبر میانجیگری امارات برای آشتی دادن مصر و عربستان، پایگاه "میدل ایست مانیتور" گزارش داد که رئیس جمهور مصر عذرخواهی پادشاه عربستان را شرط آشتی با ریاض اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، این پایگاه نوشت که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر اخیرا دیداری را با یک افسر اماراتی عالی رتبه برای بررسی روند آشتی برگزار کرد.

این پایگاه یاآور شد که سیسی روز پنج شنبه دیداری با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در کاخ الاتحادیه داشت که در این دیدار اختلافاتی که میان مصر و عربستان از حدود دو هفته قبل شدید شده است، مورد بررسی قرار دهد.

میدل ایست مانیتور به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پس از این نشست، امارات هیاتی را به ریاض فرستاد تا رایزنی هایی را با مسئولان عربستانی در مورد روند آشتی داشته باشند.

منابع تصریح کردند که سیسی خواهان "عذرخواهی آشکار عربستان به دلیل نقض های ریاض علیه مصر شد".

این تحولات پس از آن صورت می گیرد که صادرات نفت عربستان به مصر برای دومین ماه متوالی متوقف شده است هرچند که دو طرف به توافقی در این خصوص جهت احیای اقتصاد مصر دست یافته بودند.

تنش در روابط میان قاهره و ریاض از حدود دو هفته قبل و پس از آن به وجود آمد که نماینده مصر در عربستان به نفع پیش نویس روسیه پیرامون سوریه در شورای امنیت رای داد.


نظر شما :