دردسرهای میت رامنی برای دونالد ترامپ

۰۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۶۵۰۲۹ سرخط اخبار

یک مشاور ارشد دونالد ترامپ هشدار داد حامیان او در صورتی که میت رامنی به عنوان وزیر خارجه دولت محسوب شود احساس خیانت به خود خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست را که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به رغم هم حزب بودن با ترامپ از منتقدان صریح او بود به سمت وزارت امور خارجه منصوب کند.

هشدار اخیر کلیان کانوی، مشاور ارشد ترامپ به او درخصوص انتصاب رامنی به عنوان وزیر امور خارجه یک مداخله غیرعادی از سوی برخی هم پیمانان ترامپ در روند انتصابات توسط او محسوب می شود.

برخی گمانه زنی های دیگر نیز حاکی از آن است ترامپ می خواهد با وزیر خارجه کردن میت رامنی این مخالف سرسخت خود را تحقیر کند.

کانوی که به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ خدمت کرده و بخشی از تیم انتقال قدرت ترامپ محسوب می شود گفت: این مخالفتش با انتصاب رامنی بازتاب چیزهایی است که از جانب رای دهندگان به ترامپ شنیده است.

کانوی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: این مردم وقتی فکر کنند که رامنی به عنوان کسی که شخصیت و هوش و شان دونالد ترامپ را زیرسوال برده به مهمترین منصب کابینه او برسد، احساس خیانت به خود می کنند.

او گفت: رامنی تا یکسال برای ترامپ چیزی به جز دردسر نخواهد بود.

این در حالی است که گزارش شده استیو بانون، مدیر رسانه ای محافظه کار و پرمناقشه ترامپ که قرار است به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید در دولت او فعالیت کند، نیز چنین مخالفتی را با انتصاب رامنی داشته است.

کانوی همچنین گفت: دلایلی نظیر حمایت بخش دیگری از جمهوری خواهان از رامنی و یا تمایل ترامپ برای رفع اختلافات داخلی جمهوری خواهان با انتصاب او به وزارت امور خارجه برای چنین انتصابی کافی نیستند.

او گفت: من خودم شدیدا حامی اتحاد در حرب هستم اما مطمئن نیستم که باید چنین اتحادی به قیمت سمت وزیر امور خارجه تمام شود.

کلید واژه ها: ترامپ رامنی


نظر شما :