حاکمیت ایران بر جزایر خلیج فارس قابل مذاکره نیست

۱۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۷ کد : ۱۹۶۵۰۷۰ سرخط اخبار

عضو گروه نشست مجمع مجالس آسیایی (APA ) مجلس شورای اسلامی گفت: در عین حال که آماده گفت و گو برای رفع سوءتفاهم ها با امارات هستیم حاکمیت جمهوری اسلامی بر جزایر خلیج فارس قابل مذاکره نیست.
 

به گزارش خانه ملت، هـیات مجلس شورای اسلامی حاضر در نهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی به ادعاهای واهی نماینده مجلس امارات متحده عربی پاسخ داد.
 
 
علی کاظمی عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی که در نهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی در کامبوج حضور دارد، عصر سه شنبه در پاسخ به ادعاهای نماینده مجلس امارات متحده عربی پیرامون جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس، اظهارات وی را پوچ و بیهوده خواند و اظهار داشت: ‎امروز، نماینده امارات متحده عربی ادعاهایی بی­ پایه و غیر قابل توجیهی علیه یکپارچگی تمامیت ارضی کشور من مطرح کرد.
 
 
نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این قبیل ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس را مورد تاکید مجدد قرار می دهد.
 
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است، اقدامات گسترده ­ای برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادساز دوجانبه با کشورهای منطقه انجام داده است.
 
 
عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در همین زمینه، ما آمادگی خود را برای مشارکت در گفت وگوهای دوجانبه با امارات متحده عربی برای تداوم تقویت روابط و رفع سوءتفاهماتی که ممکن است بین دو کشور وجود داشته باشد، اعلام کرده و در عین حال، واضح است که تمامیت سرزمینی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر مذکور قابل مذاکره نیست.

کلید واژه ها: امارات متحده عربی


نظر شما :