راست افراطی اتریش در آستانه رسیدن به ریاست جمهوری

۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۶۵۱۵۹ سرخط اخبار

نوربرت هوفر، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری راست های افراطی در اتریش بخت زیادی برای پیروزی در انتخابات فردا (یکشنبه) در این کشور داشته و می تواند تبدیل به اولین رئیس جمهور راست افراطی اروپا از سال 1945 تاکنون شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کمتر از 4 هفته از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و 5 ماه پیش نیز انگلیسی ها رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند نظرسنجی ها نشان می دهند که نوربرت هوفر، کاندیدای ریاست جمهوری راست افراطی و ضد مهاجرت در اتریش با رقیب مستقل و حامی محیط زیستش به نام "آلکساندر فان در بلن"، رقابتی شانه به شانه دارد.

اگرچه ریاست جمهوری در اتریش حالتی تشریفاتی دارد اما پیروزی هوفر می تواند یک اتفاق مهم برای احزاب راست افراطی در اروپا که سال آینده میلادی در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و هلند در انتخابات به رقابت می پردازند، محسوب شود.

انتخابات فردا در اتریش همزمان با برگزاری یک همه پرسی در ایتالیا بر سر یکسری اصلاحات قانون اساسی است که می تواند پایان کار ماتئو رنتزی، رئیس جمهور ایتالیا را رقم بزند.

در 11 ماه گذشته کمپین انتخابات ریاست جمهوری در اتریش با جنجال همراه بود و برخی از مخالفان هوفر روی پوسترهای او سبیل هیتلری نقاشی کرده و مخالفان فان در بلن نیز چهره او را به شکل سگ درآوردند.

هوفر 45 ساله در دور اول انتخابات اتریش در 24 آوریل اول شد و برای نخستین بار در تاریخ اتریش یک کاندیدای راست افراطی توانست کاندیداهای دو حزب میانه رو را شکست دهد.

هوفر در دور دوم این انتخابات در 25 مه گذشته تنها با 31 هزار رای از فاندر بلن شکست خورد اما حزب آزادی متعلق به هوفر توانست وقوع یکسری خطاها را بهانه کرده و موفق به تجدید برگزاری دور دوم انتخابات شود.

هوفر کسی است که دیدگاهایی شبیه به ترامپ داشته و توانسته از نارضایتی فزاینده مردم از مسائل جهانی سازی و چند فرهنگی به نفع خود استفاده کند هرچند که اتریش یکی از بزرگترین برنده های یک پارچه سازی اروپا بوده است.

کلید واژه ها: اتریش در اتریش هوفر


نظر شما :